گوناگون

تخصیص 700 میلیارد ریال برای ساماندهی راه های روستایی خراسان شمالی

81216396 5787242

ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در شیروان اظهار کرد: اکنون بیش از 500 کیلومتر راه روستایی در استان در دست ساخت است که اعتبار یاد شده برای اجرای 300 کیلومتر راه روستایی و 60 کیلومتر راه اصلی هزینه خواهد شد.

وی کل اعتبارات ابلاغ شده امسال استان را سه هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این رقم هزار و 250 میلیارد ریال استانی، 760 میلیارد ریال از محل ماده 180 برای مناطق محروم و هزار و 800 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رهبری است.

پرویزی با بیان اینکه تخصیص برخی از اعتبارات نیز تدریجی خواهد بود، افزود: امسال برای آب و فاضلاب شهری استان 540 میلیارد ریال و برای بخش کشاورزی و اجرای شبکه آبیاری تحت فشار 325 میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود سه هزار پروژه نیمه تمام در این استان گفت: تنها برای تکمیل پروژه های استانی 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و تکمیل پروژه های ملی مانند راه و راه آهن اسفراین 70 هزار میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

وی اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام استان را مربوط به طرح های با پیشرفت 80 درصد ذکر کرد و گفت: تنها پروژه های آبرسانی با توجه به خشکسالی و کمبود آب در اولویت قرار دارند که هم اکنون هفت مجتمع آبرسانی در کل استان در دست اجراست که امسال اعتبار پیشنهادی برای آب روستایی و شهری از ستاد حوادث 170 میلیارد ریال بوده است.

پرویزی با بیان اینکه از نظر کاهش بارندگی ها، خراسان شمالی جزو سه استان نخست کشور است، افزود: جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی در استان 71.5 درصد است که با توجه به کمبود منابع آب اکنون 113 روستا با تانکر سیار آبرسانی می شود.

وی گفت: امسال برای توزیع و تامین آب روستایی استان 220 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

پرویزی با اشاره به کمبود آب و دغدغه اساسی کشاورزان گفت: باید کشاورزان نسبت به بهسازی شبکه انتقال آب، بهینه سازی مصرف و اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار همت گماشته و صرفه جویی در مصرف آب را در اولویت کاری خود بگذارند.

48 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند. ک/3

7186/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا