گوناگون

کمترین تخلف اداری در میان مدیران ایلامی مشاهده می شود/بازگشت 280 میلیارد ریال از مطالبه های معوق بانک ها به بیت المال

81216472 5787336

به گزارش ایرنا، «عیسی هواسی» روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه های ایلام اظهار کرد: این استان با توجه به بررسی های به عمل آمده دارای کمترین مقدار تخلف های اداری مدیران و کارکنان بوده که این امر بیانگر پاک دستی و انجام درست وظایف اداری بر اساس مقررات است.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی استان در حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی 52 مورد بازرسی برنامه ای، 141 فقره بازرسی موردی و یک مورد بازرسی ویژه در سال گذشته انجام داده است.

مدیرکل بازرسی ایلام یادآور شد: بیشتر بازرسی های موردی بر اساس شکایت های واصله از دستگاه های اجرایی یا از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایت های سازمان انجام می گیرد.

هواسی اضافه کرد: بازرسان پس از بررسی دقیق و صحت و سقم شکایت ها در صورت وجود تخلف پرونده را به مراجع ذی صلاح ارجاع می دهند.

وی تاکید کرد: پارسال 665 مورد مناقصه و مزایده به مبلغ 561 میلیارد ریال در حوزه نظارت بر معاملات دولتی مورد نظارت بازرسان این سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی ایلام بیان کرد: این مدیریت در مجموع بر 98 درصد معاملات دولتی انجام گرفته در سطح استان نظارت دقیق داشته که 103 مورد به ارزش 64 میلیارد ریال ابطال شده است.

هواسی افزود: همچنین در حوزه رسیدگی به شکایت ها از طریق سامانه ملی 967 مورد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته که عملکرد سازمان برای پیگیری و رسیدگی به شکایات در این بخش 100 درصدی بوده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اختلاس پتروشیمی ایلام و رقم آن نیز گفت: پرونده این تخلف در محاکم قضایی تهران در حال رسیدگی است.

وی تسهیلات بانکی و مشکلات سامانه بانکی و دستگاه های خدمات رسان را عمده ترین دستگاه های مورد شکایت ها و نارضایتی مردمی اعلام کرد.

مدیرکل بازرسی ایلام اظهار کرد: یکی از اساسی ترین اقدام های دستگاه های نظارتی و بازرسی پیشگیری از وقوع تخلف است و به همین منظور قبل و در حین عملکرد دستگاه ها اقدام های نظارتی به موقع انجام می گیرد تا تخلفی ایجاد نشود.

هواسی گفت: شورای دستگاه نظارتی استان فعال بوده و همواره به مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی می کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کلان نظام بانکی بحث وصول مطالبات است چراکه وصول مطالبات کارآیی لازم بانک ها را در بخش تسهیلات نمایان می کند.

مدیرکل بازرسی ایلام یادآور شد: برخی مواقع اشکال های اساسی در نحوه پرداخت تسهیلات به طرح ها مشاهده می شود چراکه طبق قانون طرحی که دارای توجیه اقتصادی است باید پس از دریافت تسهیلات قادر به بازپرداخت خدمات ارائه شده خود باشد.

هواسی اضافه کرد: بانک ها در برخی از طرح هایی که به دلیل مشکلات دچار مشکل نقدینگی شده اند، مجازند با استمهال و ارائه فرصت دوباره بدهی این مراکز را تقسیط کنند.

وی تاکید کرد: مهم ترین بحث تسهیلات بانکی موضوع نظارت است که اگر به صورت قاطع توسط ناظر بانک و دستگاه اجراعی مربوطه کنترل لازم در حین پرداخت تسهیلات و پس از آن انجام گیرد مشکلی به وجود نمی آید.

مدیرکل بازرسی ایلام مطالبات معوق بانک های استان در سال 92 را پنج هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد که 25 درصد منابع بانکی را شامل می شود.

هواسی همچنین شمار پرونده های تشکیل شده پس از شکایت های مردمی و بازرسی های سازمان در سال گذشته از 193 بازرسی انجام شده را 38 فقره برشمرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های سازمان بازرسی در سال جاری اشاره کرد و افزود: پایش اقدام ها در خصوص سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، مبارزه با رانت خواری، مفاسد اقتصادی ، زمین خواری و تعرض به عرصه های منابع طبیعی، تقویت نظارت بر فرآیند پرداخت تسهیلات و نظارت بر رویه استخدام در دستگاه های اجرایی را از مهم ترین این برنامه ها عنوان کرد.

مدیرکل بازرسی ایلام اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه نظارت بر تسهیلات با پیگیری های به عمل آمده 280 میلیارد ریال از مطالبات معوق دریافت و به بیت المال بازگردانده شده است.

هواسی رسانه را یکی از مهم ترین ارکان نظارتی و بازوی سازمان بازرسی دانست و گفت: امیدواریم با هم افزایی با رسانه ها بتوانیم در حوزه نظارت و بازرسی موفقیت های چشمگیری که منجر به پیشگیری از تخلفات شود بدست آوریم. ک/2

7177/540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا