گوناگون

ترافیک جاده های خراسان رضوی پرحجم اما روان است

81255086 5853322

سرهنگ ˈمحمد صفاییˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترافیک کنونی در مسیر ورودی و خروجی خراسان رضوی در محور شمالی استان نیمه سنگین و پرحجم اما در جاده های نیشابور و تربت حیدریه این ترافیک در ورودی مشهد سنگینتر است.

وی با اشاره به طرح نظارتی و کنترلی ویژه پلیس در شروع موج دوم سفرهای تابستانی که از چند روز قبل شروع شده نیز گفت: آمار تصادفات بسیار کمتر از پیش بینیها بود لذا مردم رعایت کرده اند و هم اقدامات کنترلی به ویژه دوربینهای نظارت تصویری بر ایمنی جاده ها افزود.

رییس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره حوادث دو روز گذشته نیز اظهارداشت: آمار تصادفات طی این دو روز بسیار پایین بود چنانکه دیروز با وجود حجم سنگین ترافیک در جاده ها تصادف منجر به فوت نداشتیم و تصادفات جرحی هم اندک بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در هشت درصد تصادفات جاده ای سرعت نقش مستقیم داشته است ادامه داد: سرعت غیرمطمئنه عامل بروز بسیاری از تصادفات است.

او افزود: ناتوانی کنترل وسیله نقلیه، خروج از جاده، واژگونی، برخورد با اشیاء و اجسام ثابت حاشیه راه، انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله طولی از جمله حوادثی است که عموما ناشی از سرعت غیرمجاز و یا تخطی از سرعت مطمئنه می باشد.

رییس پلیس راه خراسان رضوی سرعت را مهمترین عامل شدت خسارات و صدمات در حوادث رانندگی ذکر و بیان کرد: معمولا اینگونه تصادفات همراه با جرح و یا فوت است.

وی نصب و راه اندازی دوربینهای کنترل سرعت در جاده های مشهد – قوچان و مشهد – تربت حیدریه و نیز دوربینهای ثابت، سیار و گشتهای پلیسی را در آرام سازی ترافیک و کاهش حوادث رانندگی موثر دانست که امسال در سطح خوبی از آنها در جاده های استان خراسان رضوی بهره گرفته شده است.

او گفت: پلیس راه با قاطعیت و با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات موجود با رانندگان متخلف به ویژه رانندگان دارای تخلفات حادثه آفرین که نسبت به امنیت جانی سایر کاربران جاده ای بی تفاوت هستند برخورد جدی و بدون اغماض خواهد داشت.

رییس پلیس راه خراسان رضوی به رانندگان توصیه کرد همواره با سرعت مجاز و مطمئنه برانند تا خود و دیگران را قربانی عجله و شتاب بی مورد نکنند.

سرهنگ صفایی همچنین تاکید کرد: رانندگان قبل از سفر اعتبار گواهینامه و بیمه خودرو را بررسی کرده و مدارک مربوط به خودرو را همراه داشته باشند ضمن آنکه معاینه فنی خودرو هم از جمله ضروریات برای سفری ایمن است.

وی همچنین با بیان اینکه خودروها دارای تخلفات بالای یک میلیون تومان در جاده ها توقیف می شوند گفت: رانندگان قبل از مسافرت نسبت به دریافت برگه عدم خلافی خودروی خود اقدام کنند ضمن آنکه گواهینامه دارای 30 نمره منفی و بیشتر به منزله نداشتن گواهینامه است و به محض شناسایی، اعمال قانون و ضبط می شود.

2713/659/660

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا