گوناگون

تردد 563 هزار نفر از مرز مهران/ افزایش 25 درصدی تردد تنها در سه ماه ابتدایی سال 93

81225753 5803194

«رضا سلیمانی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 353 هزار از این شمار را زائران ایرانی و 210 هزار نفر را اتباع خارجی تشکیل داده اند.

وی افزود: تردد زوار در این خروجی بین المللی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد رشد داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های ایلام ادامه داد: خروجی تجاری مهران یکی از کانون های مهم تردد زوار و صادرات کالا به کشور عراق است.

سلیمانی همچنین تردد روزانه زوار از مرز بین المللی مهران را پنج هزار زائر عنوان کرد.

وی بیان کرد: روزانه بطور میانگین یک هزار کامیون حامل کالاهای گوناگون نیز از این خروجی تردد می کنند.

استان ایلام با کشور عراق 430 کیلومتر مرز مشترک دارد که از این مقدار 220 کیلومتر در حوزه شهرستان مهران قرار گرفته است.

فعالیت پیله وری در این مرز سال 1382 و با برچیده شدن رژیم بعث عراق به صورت رسمی آغاز و با پیگیری مسوولان استان هیات دولت در سال 1385 با تبدیل مرز رسمی مهران به مرز بین المللی تجاری موافقت کرد.

این خروجی بین المللی اکنون از مهم ترین کانون های تردد زوار و مسافر و صدور کالا به کشور عراق به شمار رفته و اهمیت آن برای مقام های دو کشور روز به روز بیشتر می شود.

نزدیک به 12 میلیون تن انواع کالای غیرنفتی از سال 82 تا پایان سال گذشته از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده که 69.5 درصد آنها تجاری، 4.2 درصد پیله وری و 26.3 درصد سایر گمرکات بوده است.

18 میلیون و 646 نفر نیز از ابتدای راه اندازی مرز بین المللی مهران در سال 85 تاکنون از این خروجی بین المللی تردد کرده اند.

مرز مهران بر اساس اعلام آمار رسمی گمرک ایران پس از مبادی ورودی و خروجی «قشم» و «فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)» از نظر تردد مسافر در جایگاه سوم کشور قرار دارد. ک/3

540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا