گوناگون

ترسو نیستم، مشکل شخصی دارم/ اختاپوس‌ها حالا می‌توانند به دبیری بروند

وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت تصمیم خود مبنی بر قطع همکاری با باشگاه دبیری تبریز، ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: چند وقتی بود روی این تصمیم فکر می‌کردم و دنبال این بودم  این اتفاق رخ ندهد، اما به خاطر مسائل شخصی دیگر نمی‌توانستم در تبریز بمانم و به تهران برگشتم.

وی اضافه کرد: من سال گذشته سرمربی هیچ تیمی نبودم، اما آقای دبیری به من اعتماد کرد تا هم سرمربی باشم و هم به عنوان بازیکن کارم را ادامه دهم، این لطف بزرگی بود که دبیری به من کرد، اگرچه شیطنت‌هایی از سوی برخی افراد که به ظاهر دوستان دبیری هستند، اما در باطن می‌خواستند تیم وی را زمین بزنند، وجود داشت ولی با این حال توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم و با وجود همه فشارهایی که وجود داشت با یک گروه خوب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را کسب کنیم.

بهترین شرایط در آسیا
سرمربی پیشین تیم دبیری تبریز یادآور شد: این تیم امسال نماینده ایران در آسیا است و چه شرایطی بهتر از این برای وحید شمسایی تا در آسیا موفقیت کسب کند. ما سه دوره جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از دست داده‌ایم و با تیم دبیری همه چیز برای فتح این جام آماده بود، ولی من به خاطر همان مشکل شخصی‌ام نتوانستم کنار بیایم و در عین رفاقت بسیار زیادی که با افشین دبیری و خانواده‌اش دارم نمی‌توانم از تهران خارج بشوم و خود آقای دبیری نیز از مشکل من باخبرند.

وی همچنین گفت: آنهایی که مثل اختاپوس نشسته‌اند تا جای شمسایی را بگیرند حالا بیایند و این مجموعه را در دست بگیرند من تشنه رفاقت با دبیری بوده و خواهم بود و اینطور نبوده که بخواهم بخاطر تیمی دیگر آنها را فراموش کنم اگر بگویم از تیمی پیشنهاد نداشته‌ام که حرف درستی نیست چراکه سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر هستم و دو سه پیشنهاد خوب هم دارم، اما مشکل اصلی من همان مشکل شخصی است.

از لاتزیو تا قم
شمسایی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها مدعی هستند شمسایی به خاطر ترس از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا قید همکاری با دبیری را زده است، اظهار کرد: چشم انداز وحید شمسایی خیلی جلوتر از این حرف‌ها است همه می‌دانند که من آدم با وجودی هستم نمونه‌اش این است که من زمانی که در تیم لاتزیو ایتالیا بازی می‌کردم به خاطر حاج آقا شفیعی به قم آمدم در حالی که آن زمان تیم قم در رده یازدهم جدول بود و از نظر مالی و پتانسیل بازیکن نیز شرایط حالا را نداشت، اما با کمک سایر دوستان در یک نیم فصل تیم را به رده دوم جدول رساندیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته که به دبیری تبریز رفتم همه می‌گفتند نتیجه نمی‌گیرم ما بعد از 10 روز به کویت رفتیم و نتایج خیلی بدی هم گرفتیم در آن زمان تیم چونبوری تایلند هم در تورنمنت کویت حذف شد، اما بعدا همان تیم به قهرمانی آسیا دست یافت و تیم ما هم قهرمان لیگ برتر شد چراکه هر دو تیم برنامه داشتند ما با گروهی جوان و مسنجم از 26 هفته لیگ برتر، 23 هفته را در صدر جدول بودیم که این آمار فوق‌العاده‌ای است من از هیچ چیزی ترس ندارم و با تمام وجود کار می‌کنم.

پیشنهاد برای تیم ملی
بهترین بازیکن تاریخ فوتسال آسیا درباره حرف و حدیث‌های پیرامون وی پس از جدایی از تیم دبیری تبریز عنوان کرد: من از افرادی که حرف و حدیث‌ها را مطرح می‌کنند، گله‌ای ندارم و خودم را بهتر از هر کسی می‌شناسم. وقتی از من پرسیدند آیا حاضری سرمربی تیم ملی شوی؟ جواب دادم اگر تیم ملی را چهار ساله را به من تحویل بدهند، تیم را چهارم دنیا تحویل می‌دهم. من از آسیا هیچ صحبتی نکردم و با افرادی که با حرف‌های‌شان قصد تحریک کردن دارند نیز مشکلی ندارم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه تاسیسات دریایی به شما پیشنهاد مربیگری داده است، عنوان کرد: آقای منوچهری که از بزرگان کشور هستند و در پست‌های مختلف حضور داشتند و نیز عموی بنده که از مسئولان رده بالا هستند و به همراه آقای حلاجی از بنده خواستند تا در خصوص تیم تاسیسات دریایی با آنها همفکری کنند آنها قصد فروش امتیاز باشگاه را داشتند که من تاکید کردم این کار را نکنم و گفتم با وجودی که تیم پتانسیل بالایی ندارد و سال گذشته با تلاش آقای صانعی و یکسری بازیکن جوان در رده دوم قرار گرفته است با یک برنامه‌ریزی بهتر می‌تواند شرایط خیلی خوبی پیدا کند. من در همان جلسه راجع به خودم هیچ صحبتی نکردم و تنها راهکار به آنها ارائه دادم.

برنامه‌ریزی برای تاسیسات دریایی
شمسایی ادامه داد: آقای منوچهری بعد از اینکه مرا دید عنوان کرد که برای فصل آینده تیمی را می‌بندند که در رده‌های بهتری قرار گیرد و برای دو سال بعد هم روی قهرمانی در لیگ برتر و حضور در آسیا برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه منوچهری همواره در پست‌های مهم کشوری حضور داشته اند و رئیس کل تاسیسات و پتروپارس هستند می‌توان به آینده این تیم خیلی امیدوار بود.

وی تاکید کرد: من نمی‌توانم بدون تیم باشم یکسال به خاطر ایستادگی روی اعتقاداتم کنار ماندم و در آن سال همه بازیکنان لیگ از نظر مالی دچار مشکل شدند باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و در آینده چه شرایطی پیش روی من قرار خواهد گرفت.

سرمربی فصل پیش تیم فوتسال دبیری در ادامه یادآور شد: اما باز هم تاکید می‌کنم اگر بخواهم هدایت چنین تیمی را برعهده بگیرم، پس هرگز آدم ترسویی نیستم که اعتبارم را در چنین تیم‌هایی زیر سوال ببرم بلکه با وجود اطلاع از دشواری‌های کار دنبال این هستم تا شرایط تازه‌ای را در مربیگری تجربه کنم.

فهرست 10 نفره برای دبیری
وی در خصوص اینکه گفته می‌شود باشگاه دبیری نتوانست بازیکنان مورد نظرش را جذب کند، عنوان کرد: من اسم 10 بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داده‌ام که 6 یا 7 بازیکن از آن فهرست رضایتنامه نداشتند و باید با باشگاه‌های آنها مذاکراتی صورت می‌گرفت با این حال اگر چهار بازیکن از فهرست مورد نظر جذب شود شرایط بسیار خوبی برای تیم دبیری در آسیا ایجاد می‌شود.

شمسایی همچنین در خصوص اختلاف‌هایش با افتخاری رئیس کمیته فوتسال تاکید کرد: صحبت کردن در این باره فایده‌ای ندارد افتخاری کار خودش را می‌کند و ما هم کار خودمان را وقتی او به شعور جامعه فوتسالی توهین می‌کند و روی آن پا می‌گذارد دیگر حرف زدن درباره او ارزش ندارد. آقای افتخاری روی برخی مسائل پافشاری می‌کند که به نظرم تنها به ضرر جامعه فوتسال ایران است.

تمدید قرارداد خسوس و توهین به جامعه فوتسال
وی در خصوص تمدید احتمالی قرارداد خسوس تا سال 2016 بیان کرد: این توهین به جامعه فوتسال است آقای افتخاری بیاید یک نظرسنجی در کل کشور بگذارد که آیا خسوس باید در ایران بماند یا نه. شک نکنید که 80 درصد مردم می‌گویند او نباید در فوتسال ایران بماند خسوس نمی‌تواند هیچ کمکی به پیشرفت فوتسال ایران کند ما اگر مربی خوب خارجی می‌خواهیم باید دنبال امسال منزز و لوزانو باشیم. الان هم می‌گویند خسوس از کویت پیشنهاد دارد، اما مطمئن باشید هیچ وقت او پتانسیل فوتبال ایران را رها نمی‌کند تا به کویت برود.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: من یکسال خوب را در تبریز سپری کردم. از مردم تبریز و مالکین باشگاه دبیری جز خوبی چیزی ندیدم و باعث افتخارم است که هرجا بروم، بگویم من هم تبریزی‌ام. امیدوارم جام را در دستان آقای دبیری ببینیم چراکه این باشگاه شایسته قهرمانی در آسیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا