Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ترن هوایی کم هزینه ترین راه دفع سنگ کلیه !

ترن هوایی در حالی کم هزینه ترین راه دفع سنگ کلیه است که دانشمندان آمریکایی به تازگی چنین مسئله ای را کشف کرده اند . جالب است بدانید این کشف جدید طی یک آزمایش بسیار جالب انجام شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت  با میهن پست همراه باشید .

تازه ترین تحقیقات پزشکان دانشگاه ایالتی میشیگان نشان می دهد که سوار شدن بر ترن های هوایی می تواند یک روش مؤثر برای دفع سنگ کلیه باشد . البته این اتفاق زمانی امکان پذیر است که سایر راهکارهای استاندارد جهت درمان نیز مود توجه قرار گیرد .
با ملاحضه یک بیمار که در کلیه خود سه عدد سنگ را بعد از سوار شدن به ترن هوایی دفع کرده بود این فرضیه شکل کاملا علمی به خود نگرفت و نظریاتی حاکی از تصادفی بودن نتایج مطرح شد .

برای قطعیت بخشیدن به نتایج محققان این دانشگاه ، یک مدل چاپ سه‌بعدی سیلیکونی از کلیه تهیه کرده و آن را با ادرار و سه سنگ پر کردند سپس آن را در یک کوله پشتی و بر روی ترن هوایی قرار دادند . نتایج این آزمایش نشان داد که این کار سبب دفع سنگ کلیه می شود جالب تر آنکه نشستن در قسمت انتهایی ترن هوایی چهار برابر مؤثرتر از قسمت جلویی است و احتمال دفع سنگ در قسمت جلویی ۱۷  و در قسمت انتهایی ۶۴ درصد است.

این تحقیق در صورت عملیاتی شدن یکی از کم هزینه ترین روش ها برای برای رهایی از سنگ کلیه خواهد بود و امید برای درمان میلیون ها نفر مبتلا، را افزایش می دهد .
تا کنون روش های گوناگونی برای دفع سنگ کلیه ارائه شده است که به راحتی می توان با یک سرچ کوتاه در اینترنت آنها را پیدا کرد، اما تازه ترین روش که محققان آن را عنوان می کنند ، سوار شدن بر ترن هوایی در پارک هاست که می تواند دارای جنبه تفریحی و هم درمانی باشد .

باهم در میهن پست تصاویری از آزمایش دفع سنگ کلیه با ترن هوایی را تماشا می کنیم .

منبع : ۳ders

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا