گوناگون

ترک تبلیغ موجب گسست فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اذن الله خدایی ظهر سه شنبه در همایش روحانیون و مبلغین افزود: اگر فردی بدون واعظ و مبلغ باشد زندگی او با مشکل روبه رو خواهد شد و همگان و به خصوص شیطان بر او غلبه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ترک موعظه و تبلیغ زمینه تهدیدات را فراهم می کند و همچنین ترک تبلیغ ترک واجبات است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان،مسئله موعظه و تبلیغ را امری ضروری اعلام کرد و افزود: توجه به امر تبلیغ باید مد نظر جامعه روحانیت باشد و جزو برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.

حجت الاسلام خدایی گفت: توجه به امر تبیلغ باعث توسعه در جامعه می شود و همچنین جلوی فساد در جامعه را می گیرد و جامعه ای که بدون تبلیغ و موعظه باشد پایه های فرهنگی آن سست شده و به سوی فساد می رود.

وی در ادامه یاد آورشد: متاسفانه ما فرهنگ تبلیغی گذشته را نداریم چرا که امروزه روحانیون در مراسم ختم تبلیغ و موعظه نمی کنند و تنها مداح مدیحه سرایی می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، گفت: پیامبران خودشان بالای منبر می رفتند و سخنرانی می کردند و موعظه و تبلیغ دینی داشتند.

حجت الاسلام خدایی گفت: امروز جامعه به تبلیغ روحانیون نیاز  ضروری دارد و در این میان روحانیون باید به رسالت سنگین خود که تبلیغ دینی است باید توجه کنند.

وی در ادامه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: روحانیون در منبرها در تحقق دو امر اقتصاد و فرهنگ تبلیغ کنند و مردم را برای تحقق شعار سال تشویق کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، تصریح کرد: روحانیون باید جایگاه ولایت فقیه و رهبری را در جامعه تبیین کنند و جوانان را به مساجد بکشند چرا که جوانان ما امروز در مقابل تهدیدات و توطئه های فرهنگی دشمن هستند.

حجت الاسلام خدایی افزود: معرفت افزایی در جامعه باید توسط روحانیون تقویت شود و فضایی را در مساجد ایجاد کنند که جوانان به مساجد گرایش پیدا کنند و مساجد فضایی برای تبلیغ اسلام و دین باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا