گوناگون

مبارزه عملی با مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی مناسب در جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، عبد المحمد زاهدی ظهر دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار داشت: آگاه سازی آحاد جامعه و مشارکت دادن تمامی اقشار مختلف در بحث مبارزه با مواد مخدر و وضعیت موجود استان می تواند در کاهش اعتیاد در استان نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر و ریشه‌ کنی اعتیاد یک موضوع فرابخشی بوده و تحقق اهداف در این حوزه نیازمند یک عزم ملی و مشارکت اجتماعی است که انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب این مهم در استان شکل بگیرد.

استاندار کردستان بیان کرد: باید مردم را به صورت ویژه با مباحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد آشنا و با اجتماعی نمودن این مهم بستر را برای حفظ جایگاه استان كردستان و همچنین ریشه‌ کنی کامل اعتیاد فراهم کرد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای کمپ و مراکز نگهداری باید در کمترین زمان ممکن راه حل مناسبی ارائه داد چرا که نبود مراکز نگهداری معتادین بسترهای جرایم خرد را در جامعه تشدید می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار بهزیستی به لحاظ برگشت معتادین قابل قبول است با توجه به کمبود امکانات و مراکز درمانی و نگهداری معتادین انتظار می رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار کردستان گفت: متاسفانه مسئله اعتیاد هیچ محدودیتی به لحاظ سنی، شغلی و موقعیتی ندارد و بیساری از آحاد جامعه در حال حاضر درگیر این درد خانمان سوز هستند.

زاهدی اظهار داشت: همه گیر شدن مواد در بین آحاد جامعه به ویژه آمار بالایی با سوادان معضل بزرگی است که باید با فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای شاد در جامعه آن را مهار کنیم.

وی افزود: آمار اعتیاد در بین بی سوادها بالا است چرا که نیاز اجتماعی آنها بالا رفته و به دلیل نبود امکانات لازم و بسترهای رفاهی و شادی دچار سرخوردگی اجتماعی می شوند و در معرض آسیب بیشتری قرار می گیرند.

استاندار کردستان بیان کرد: جامعه اگر شاد نباشد و بسترهای رفاهی در آن برای تخلیه انرژی جوانان فراهم نباشد به یک شکل خطرناکی به نام اعتیاد، جرایم سایبری و مشکلات اخلاقی و تهاجم فرهنگی شدت پیدا می کند.

زاهدی یادآور شد: اگر شادی و موسیقی را به سمت جامعه هدایت نکنیم زیر زمینی می شود و معضلات اجتماعی خطرناکی که مغایر ارزش های اسلامی و انسانی است را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر شادی، تفریح، موسیقی و تئاتر در روی زمین حرکت نکند در زیر زمین به مفسده تبدیل می شود و دیگر جمع نمی شود.

استاندار کردستان گفت: جوان امروز انرژی دارد و به دنبال خالی کردن هیجانات جوانی است و مسئولان باید در این حوزه ورود پیدا کنند و بستر را برای آحاد جامعه به ویژه جوانان فراهم کنند.

زاهدی اظهار داشت: هر چه مردم را از اماکن محدود بیرون بکشیم و به محیط شاد و تفریحی بکشانیم هم تاثیر تهاجمات فرهنگی کم می شود و هم مشکلات اعتیاد و فساد بیشتر می شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور فعال سازمان های مردم نهاد در این حوزه افزود: هر جا کار به مردم واگذار شود بهتر و سریعتر اجرایی می شود.

استاندار کردستان بیان کرد: خوشبختانه با نظارت های صورت گرفته در حال حاضر پارک های سطح شهر سنندج وضعیت خوبی را دارند و باید پارک ها به سمتی سوق داده شود که محل امنی برای خلاف نباشد.

زاهدی در پایان سخنان خود در این نشست گفت: همچنین در بحث خوابگاه دانشجویی خودگردان دختران و پسران نظارت بر عهده دانشگاه های مربوطه است و انتظار می رود کنترل و نظارت لازم اتخاذ شود در غیر این صورت مسئول دانشگاه باید پاسخگوی اتفاقات ناخوشایند در این خوابگاه ها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا