گوناگون

1500 معتاد در مراکز درمانی کردستان بستری هستند

به گزارش خبرنگار مهر، صباح قریشی ظهر سه شنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار داشت: از مجموع بیماران بستری شده هزار و 531 نفر مرد و 22 نفر زن هستند.

وی افزود: تعداد بیماران موفق به ترک هزار و 294 نفر و تعداد افراد اخراجی 51 نفر هستند و انتظار می رود با برنامه ریزی های صورت گرفته بسترهای سوق دادن معتادین به ترک این افیون افزایش یابد.

مدیر کل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: همچنین تعداد بازگشتی ها 257 نفر، افراد مقیم در مرکز 321 نفر، انصرافی 74 نفر و متاسفانه فوتی یک نفر را داشته ایم.

قریشی یادآور شد: حمایت های دستگاه های متولی امر، فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه و در نطر گرفتن مکانی مناسب برای نگهداری بیماران معتاد از جمله نیازهای جدی برای مقابله با این بحران اجتماعی است.

در ادامه این جلسه معاون اداره کل آموزش و پرورش کردستان به اقدامات انجام شده در این نهاد برای فرهنگ سازی و مقابله با اعتیاد اشاره کرد و گفت: با استفاده از کارشناسان مجرب 12 برنامه پیشگیری از اعتیاد در 163 مدرسه این استان برگزار شده است.

امید سهراب نژاد اظهار داشت: طرح مراقبت اجتماع محور در 40 مدرسه در تمام دوره های تحصیلی، طرح آموزش مهارت های مراقبت از خود در 41 مدرسه و در تمامی مقاطع تحصیلی، طرح مدارس عاری از خطر در 21 مدرسه و با زیر پوشش قرار دادن دو هزار و 50 دانش آموز مقطع متوسطه دوم، طرح مهارت های مقابله ای در 41 مدرسه مقطع متوسطه اول از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی افزود: در مجموع این طرح ها در 163 مدرسه اجرا شده و همچنین 28 دوره آموزشی نیز برای والدین برگزار شده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: همچنین 48 هزار و 80 بسته آموزشی در میان دانش آموزان و سه هزار و 280 بسته آموزشی در میان والدین در بحث فرهنگ سازی مقابله با اعتیاد توزیع شده است.

سهراب نژاد یادآور شد: طرح مداخلات آموزشی و روانی اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر در 52 مدرسه و با جمیعت هزار و 770 دانش آموز اجرا شد که 20 دانش آموز در معرض خطر به صورت مستقیم به مراکز مشاوره هدایت شدند.

وی در پایان سخنان خود در این نشست اظهار داشت: برگزاری جشنواره نوجوان سالم با حضور هزار و 200 دانش آموز و چهار دوره تأمین مدرس از دیگر برنامه های آگاه سازی با مواد مخدر در آموزش و پرورش بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا