گوناگون

خبرهای خوش کشاورزی برای افزایش تولید/ تحول کشاورزی در مدیریت منابع انسانی نهفته است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سراسری معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استانها، سازمان های وابسته و شرکت های وابسته که در معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی واقع در کرج برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با ابراز امیدواری از پیگیری مصوبات جلسه تا حصول نتیجه برای کمک به وزارت جهاد گفت: معاونان مدیریت منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان ها در صف مقدم اجرای سیاست های وزارت خانه و مدیریت ستادی هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پیگیری هایی متعددی برای کمک به تولید در بخش های مختلف انجام شده است که با وجود افزایش وظایف وزارت خانه به جهت کمک به تولید خوشایند می باشد، اظهار داشت: بازگشت شرکت پشتیبانی امور دام به بخش کشاورزی با وجود اینکه وظایفی بازرگانی دارد، ملحق شدن شرکت بازرگانی ایران به وزرات جهاد، امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و…. از جمله این پیگیری ها است.

جوادی افزود: با حصول نتیجه از امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی زنجیره و سیکل امنیت غذایی از تولید تا مصرف به وزارت جهاد باز می گردد هر چند این امر وظیفه  سنگینی است اما بخش عظیمی از صنایع تبدیلی به بخش کشاورزی واگذار می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه تمامی این برنامه ها در سطح وزارت خانه برای اجرای صحیح نیازمند مدیریت منسجم برای تربیت نیروی انسانی ساعی، پر نشاط، آگاه و با انگیزه است، تصریح کرد: تحول بخش کشاورزی کشور در مدیریت منابع انسانی نهفته است و به طور قطع سرمایه اصلی برای به بهره برداری از تمامی پروژه ها نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه خواهد بود.

وی اعلام کرد: با وجود اینکه بوجه های دولت با مشکلاتی که دارد انقباضی تعریف شده است اما با تلاش های وزارت خانه 10 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به آبهای مرزی کشور اختصاص یافته است که اولین مرحله آن نیز پرداخت شده است.

سیستمی که به وظایف آن افزوده شده و در آینده نیز به حوزه وظایفش چند برابر خواهد شد باید مجهز به نیروی انسانی قهرمان و مدیر باشد و روسای سازمان های باید در بدنه سازمان خود با برنامه ریزی در حوزه نیروی انسانی تحول ایجاد کنند.

جوادی به ایجاد انگیزه و همچنین وجود دافعه در برابر کاستی ها تاکید کرد و گفت: اگر روسای سازمان و معاونان مدیریت منابع انسانی خط فکری توجه به نیروی انسانی را باور داشته باشند در رسیدن به اهداف خود موفق خواهند بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جذب نیروهای ناظر در سازمان جهاد استان ها در ازای افراد بازنشسته، اظهار داشت: برخی از استانها در این زمینه عملکرد مثبتی داشته و متاسفانه با وجود ابلاغ های قانونی از وضعیت برخی از استانها در این حوزه راضی نیستم.

وی خطاب به معاونان توسعه منابع انسانی گفت: علاوه بر تامین وضعیت رفاهی ناظران آنها را در جهت وزارت جهاد تقویت کنید.

جوادی در ادامه با بیان اینکه باید با ایجاد انگیزه نیروی انسانی به تحرک درآورد و محیطی مناسب برای انجام امور ایجاد کرد، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در ایجاد انگیزه بین کارمندان توجه روسای سازمان و معاونان منابع انسانی به این سرمایه های مهم است .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشاورزی در پایان با اشاره به بیتی از قیصر امین پور (چقدر زود دیر می شود) گفت: امیدوارم خروجی این گردهمایی موجب ایجاد تحولی در میان نیروهای انسانی جهاد به عنوان سرمایه های عظیم وزرات خانه باشیم.

در ادامه این گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استان های کشور و همچنین سازمان های وابسته به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مرتبط با مشکلات نیروی انسانی پرداختند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا