Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

تریلرهای خودران شرکت اوبر به زودی روانه بازار می شوند

تریلرهای خودران شرکت اوبر در حالی به زودی روانه بازار خواهند شد که بار دیگر این کمپانی می خواهد همچون گذشته ناوگان حمل و نقل آمریکا را دچار تغییرات اساسی کند. البته قبل از این نیز تاکسی‌ رانی اینترنتی اوبر بود که دنیای حمل و نقل شهری را دچار تحولی اساسی کرده بود. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

شرکت اوتو، برای ارتقاء ناوگان حمل و نقل سنگین شرکت اوبر، با این شرکت در حال همکاری است. برای بی نیاز کردن این تریلرها از راننده، اوتو کار تجهیز و ارتقاء تجهیزات ردیابی، مسیریابی و خودکار کردن رانندگی تریلر ها را بر عهده دارد.

تریلرهای خودران شرکت اوبر اگر چه دیر یا زود راهی جاده های آمریکا خواهند شد اما کمپانی اوبر قصد دارد با کمک کامیون داران مستقل، کارآیی تریلر های رباتیک را بسنجد و بتواند جاده‌ های شرق تا غرب آمریکا را با تریلر هایی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند طی کند. البته به قول کارشناسان این کمپانی برای تحقق این وعده چند سالی زمان لازم است.

شرکت اوبر تریلرهای خودران روانه بازار می کند!

البته فراموش نشود که شرکت اوبر به دنبال آن است که به‌ صورت موفقیت‌ آمیزی یکی از قدیمی‌ ترین روش‌ های حمل بار را دگرگون کرده و نخستین شرکت حوزه تکنولوژی باشد که حمل‌ و نقل و حمل بار شهری و کشوری و بین‌المللی را در اختیار ربات ها قرار می دهد.

بد نیست بدانید که در حال حاضر شرکت تاکسی‌ رانی اوبر موفق شده‌ است زمان درخواست تاکسی تا رسیدن آن به محل مسافر را به سه‌ دقیقه برساند. اما هنوز حمل‌نقل بین‌شهری این شرکت برای اینکه از طریق تلفن بتواند راننده مورد نیاز شهروندان را پیدا و بارشان را جا به‌ جا کند پنج ساعت زمان نیاز دارد. برای تغییرات اساسی در حوزه خودرو ها و تریلر ها نیاز به بودجه چند میلیارد دلاری است. اوبر برای تأمین این هزینه ها قصد دارد خدمات خود را در بنادر و مراکز تجاری – صنعتی گسترش دهد. تریلرهای خودران شرکت اوبر

اما در فراسوی این ماجرا باید به خاطر داشت که تریلرهای خودران و به طور کل ماشین های خودران می توانند قشر عظیمی را از کار بیکار کنند. درست است که، رانندگان ماشین های سنگین دیگر مجبور نیستند ساعت ها کنترل یک وسیله چند تنی را به دست بگیرند، در عوض ممکن است شرایط بدتر گردد و این قشر از جوامع در قبال توسعه و پیشرفت، بیکار گردند .

منبع : orlandosentinel

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا