Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

تولید پنج خودروی برقی پژو تا سال ۲۰۲۱ میلادی + عکس

تولید پنج خودروی برقی پژو تا سال ۲۰۲۱ انجام در حالی عملی خواهد شد که این خبر را جان فیلیپه ایمپاراتو، مدیرعامل کمپانی خودروسازی پژو در حاشیه برگزاری نمایشگاه ۲۰۱۶ خودروی پاریس در جمع خبرنگاران اعلام کرده و البته قولش را نیز داده است. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این برنامه شامل ۳ خودروی تمام برقی و ۲ خودروی هیبریدی می‌شود و بخشی از استراتژی جدید گروه پژو سیتروئن است. خودروهای تمام الکتریکی پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ و خودروهای پلاگین هیبریدی پژو ۳۰۰۸، ۵۰۰۸ و ۵۰۸ مدل‌هایی هستند که ظرف ۵ سال آینده معرفی می‌شوند. این خودروها بر روی پلتفرم CMP عرضه شده و پلتفرم EMP2 نیز فضای کافی را برای اتصال پلاگین هیبرید در اختیار قرار خواهد داد.

دو مدل از پنج خودروی برقی پژو در نمایشگاه پاریس معرفی شد قرار است خودروی پژو ۳۰۰۸ در سال آینده وارد بازار شود. خودروی پژو ۳۰۰۸ از پلتفرم EMP2 بهره می‌برد و نسبت به گذشته بسیار سبک‌تر شده است. کابین این خودرو بسیار جادار بوده و طراحی آن بر اساس دیزاین i-Cockpit پژو صورت گرفته است. برای این مدل چند موتور در نظر گرفته شده که موتور ۱٫۲ لیتری PS 130 و موتور ۲ لیتری PS BlueHDI 180 دو نمونه از موتورهای قابل انتخابی هستند که دست مشتری را باز می‌گذارد. مدل ۵۰۰۸ دیگر خودروی الکتریکی پژو، به یک شاسی بلند تبدیل شده که قابلیت‌های یک خودروی MPV را در خود دارد. موتور این خودرو با موتور مدل ۳۰۰۸ یکی بوده و مانند آن، طراحی i-Cockpit در داخل خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته ایمپاراتو، مدل ۳۰۰۸ هیبریدی توانایی پیمودن مسافت ۶۰ کیلومتر به وسیله موتور الکتریکی را دارد. در این خودروها پیشرانه‌های کنونی در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردارند و نیاز به تقویت آنچنانی ندارند به همین دلیل حفظ پیشرانه‌های فعلی خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم ظاهر شدند. از مزایای این خودروها نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد.

با هم در میهن پست تصاویری از پنج خودروی برقی پژو که برنامه تولید آن در دستور کار این کمپانی قرار گرفته است را تماشا می کنیم .

منبع : carscoops

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا