Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

کشف اسکلتی از قرون وسطی با روش دفن متفاوت !

کشف اسکلتی از قرون وسطی که با صورت رو به پایین و متفاوت دفن شده در منطقه برنیس لیکند سوئیس توسط یک گروه ساختمان ساز در طول ساخت و ساز اولیه در یک گاراژ زیرزمینی انجام شد . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .
در سال ۲۰۱۳ باستان شناسان کشور سوئیس ، ۳۴۲ جنازه را در یک گورستان قدیمی که قدمت آن به اوایل قرون وسطی برمی گشت کشف کردند. این جنازه ها بین قرن هشت تا هفده در آنجا دفن شده بودند . اما به تازگی در همین گورستان تاریخی، محققان یک جنازه را که جدا از بقیه و با صورت رو به پایین دفن شده بود پیدا کردند.
طی تحقیقاتی که با کمک اشعه ایکس توسط پژوهشگران بر روی این اسکلتی قرون وسطی‌ای انجام شده است، در کنار جسد یک چاقو و بقایای یک کیسه پول که محتوی چند سکه بود، پیدا شده است. چاقو و سکه های کشف شده در طی سال‌ها به هم چسبیده و به شکل یک تکه فلز در آمده بودند. با توجه به بررسی های انجام شده ، باستان شناسان بر این باورند که ممکن است این جسد متعلق به مرد تاجری بوده باشد.

کریستین وییس کارشناس سکه‌شناسی باستانی، این گونه روش دفن را روشی غیرعادی می داند وی به دنبال کشف راز این جسد است. این اولین تجربه استفاده از اشعه ایکس در کشف یک اسکلت قدیمی  بود به همین خاطر ، فعالان این عرصه آگاهی دقیقی از نحوه و میزان درست استفاده برای این چنین تحقیقاتی را نداشتند. بطوری که متییو پلامندون، از متخصصان اشعه ایکس در مورد سکه های کشف شده می گوید که ما به یک منبع بسیار قدرتمند از اشعه ایکس برای شناسایی نیاز داشتیم و چون اولین بار بود که از این ابزار جدید استفاده می‌شد نمی‌دانستیم به خوبی کار خواهد کرد یا خیر.

بررسی ها با استفاده از اشعه ایکس ادامه داشت تا اینکه مشخص شد که ۲۴ سکه همراه فرد وجود دارد و آخرین تاریخ‌گذاری اغلب آنها به سال ۱۶۲۹ برمی گردد. این سکه ها به مناطق مختلفی تعلق داشته و مختص یک منطقه خاص نبوده است. همچنین تحقیقات نشان داد که به احتمال قوی این مرد درقرن ۱۷ دفن شده است.

باهم در میهن پست تصاویری از اسکلت قدیمی با صورت رو به پایین دفن شده را تماشا می کنیم .

منبع : dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا