Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

حکایت کشف گونه جدید مورچه آن هم در استفراغ نوعی قورباغه ؟!

حکایت کشف گونه جدید مورچه آن هم در استفراغ نوعی قورباغه در حالی از دیدگاه علمی بسیار جالب و شنیدنی است که  دانشمندان اکوادوری به تازگی گونه جدیدی از یک مورچه گرمسیری با پوزه دراز  را در استفراغ قورباغه کشف کردند. این دانشمندان در حال انجام آزمایش بر روی استفراغ قورباقه به این کشف بزرگ دست یافتند. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.
خطر انقراض گونه‌های دوزیستان، پژوهشگران را بر آن داشت تا  برای به دست آوردن اطلاعات کاملی در مورد محیط زیست گونه‌های مختلف دوزیستان  به خصوص قورباغه ها  را مورد بررسی و مطالعه قرار ‌دهند. آنها قورباغه ها را با پر کردن معده شان از آب ، مجبور به استفراغ می کردند. در یکی از این تحقیقات یک قورباغه سمی به نام قورباغه شیطان، بقایای جسد یک گونه جدیدی از مورچه را استفراغ کرد.

البته جالب تر اینکه محققان معتقدند مورچه کشف‌ شده تنها گونه ناشناخته نیست و هنوز حشرات ناشناخته زیادی در معده قورباغه شیطان وجود دارد.

همانطور که تصور می شود این مورچه مرده بود. برای انجام تحقیقات علمی بر روی این گونه لازم است که گونه زنده آن شناسایی گردد. این کار بسیار هیجان انگیز خواهد بود زیرا پیدا کردن گونه زنده این مورچه وابسته به تعقیب قورباغه شیطان است که می‌تواند محل خورده شدن مورچه را به دانشمندان نشان دهد.

حکایت کشف گونه جدید مورچه آن هم در استفراغ قورباغه !!

اخیر با پیشرفت علم و تحقیقات فشرده ای که از سوی دانشمندان به عمل می آید گونه های ناشناخته و عجیب فراوانی کشف شده است. و این اولین بار نیست که گونه‌های جدید از داخل شکم حیوان دیگری پیدا می شود چرا که تاکنون ۴۵ گونه مورچه و ۹ گونه از کنه از این روش در معده این قورباغه‌ ها شناسایی شده اند. بر طبق گفته های جاناتان کولبی، مدیر مرکز نجات دوزیستان و حفاظت هندوراس، اولین بار در سال ۱۹۳۲ یک گونه مار هم  در شکم مار دیگری کشف شده بود .

منبع : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا