نمایش میتسوبیشی GT-PHEV مفهومی در حالی در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ نگاه حاطران و بخصوص رسانه ها را به خود جلب کرده است که این کمپانی مطابق روند تکراری گذشته که هر چند سال یکبار با چندین خودرو مفهومی وارد نمایشگاه های جهانی خودرو می شود اما بعد از خاموش شدن تب نمایشگاه تعداد خودروهایی مفهومی که تولید می کند بسیار محدود و حتی در کمتر جایی دیده می شوند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
بنابراین با توجه پیشینه این کمپانی حتما نمایش میتسوبیشی GT-PHEV در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ برای طرفداران این کمپانی حس خوشایند به دنبال نداشته است هرچند که میتسوبیشی این بار در پاریس از یک SUV مفهومی بسیار زیبا رونمایی کرده که در واقع این مدل یعنی – میتسوبیشی GT-PHEV مفهومی – نسل بعدی خودروهای هیبریدی در این کلاس را به نمایش میگذارد.
میتسوبیشی GT-PHEV مفهومی در حالی و در نمایشگاه خودرو پاریس – Paris Motor Show 2016 – در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است که این خودرو از نسل جدید سیستم هیبریدی Mitsubishi بهره میبرد و با ترکیب باتریهایی با ظرفیت بالا، مجموعه سه تایی از پیشرانههای الکتریکی و یک پیشرانه احتراق داخلی، به طور ویژه برای کاربردهای هیبریدی طراحی شده است.
البته به گفته ی کارشناسان کمپانی میتسوبیشی – SUV GT-PHEV مفهومی می تواند یکی از این پیشرانههای الکتریکی در قسمت جلویی خودرو قرار گرفته است و با کمک موتور احتراقی، نیروی لازم را برای به حرکت درآوردن چرخهای جلو تامین میکند. دو پیشرانه الکتریکی دیگر نیز در قسمت انتهایی خودرو قرار گرفته است و چرخهای عقب را به حرکت درمیآورند.
بنابراین باید گفت که در مجموع با همکاری تمامی این پایگاههای تولید توان، یک سیستم دائمی انتقال قدرت چهار چرخ متحرک هیبریدی به وجود خواهد آمد. مجموعهای مشابه به این سیستم ظاهرا در خودرو میتسوبیشی Outlander PHEV به کار گرفته شده است، هرچند که در این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی در قسمت انتهایی خودرو استفاده میشود.
البته این را نباید فراموش کرد که میتسوبیشی GT-PHEV مفهومی در حالت کاملا الکتریکی، بدون استفاده از پیشرانه بنزینی، میتسوبیشی طی مسافت ۱۲۰ کیلومتر را برای خودرو GT-PHEV تخمین میزند. باتری به کار گرفته شده در این خودرو دارای ظرفیت ۲۵ کیلووات ساعت است. همچنین این مسافت با باک پر تا ۱۰ برابر برای این خودرو افزایش خواهد یافت. نکته حائز اهمیت در این میان سیستم کنترلی یکپارچهای است که هر چهار پیشرانه را به منظور بهبود پایداری و تامین گشتاور مورد نیاز، زیر نظر دارد.
بنابراین اگر این شرکت، میتسوبیشی GT-PHEV مفهومی را یک SUV گران قیمت و بالا رده که برای مسافتهای طولانی طراحی شده است، معرفی میکند، اما این خودروساز حرفی از تولید این خودرو به میان نیاورده است. به نظر میرسد با این تفاسیر، امکان استفاده از این طرح در نسل بعدی Outlander و یا با احتمال ضعیفتر در Montero -دکه با نام پاجرو در برخی بازارها شناخته میشود- وجود دارد.
با هم در میهن پست سفری می کنیم به نمایشگاه خودرو ۲۰۱۶ پاریس برای تماشای میتسوبیشی GT-PHEV مفهومی زیبا و دیدنی که به تازگی رونمایی شده است.
منبع : motorauthority