Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

قلب دیتاسنتر فیسبوک در قطب شمال همچنان گرم است + عکس

قلب دیتاسنتر فیسبوک در قطب شمال همچنان گرم است شرکت فیسبوک از سال ها قبل یک راه جالب و البته موفق برای خنک کردن دیتاسنترهای خود بکار گرفته است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .
شاید برای بسیاری از ما سوال باشد که این حجم اطلاعاتی که در اینترنت وجود دارد کجا و چگونه ذخیره می شود؟ این سوال یک جواب ساده دارد و آن دیتا سنتر است.

همین جواب ساده برای شرکت های بزرگی چون گوگل و مایکروسافت بسیار هزینه بر و مشکل ساز است . این دیتاسنتر ها مصرف انرژی خیلی زیادی دارند و باید به هر صورتی که شده، سرد نگه داشته شوند. شرکت های مختلف راه حل های خاص خود را برای حل این مشکل دارند مثلا  مایکروسافت به دنبال ساخت دیتاسنتر هایی در زیر آب است تا سخت‌افزارها همیشه خنک بمانند .

یک مقایسه چشمی بین این دیتاسنترها و دیتاسنترهای دیگر شرکت ها نشان از سادگی قابل وصف این حافظه ها دارد از سال ۲۰۱۱  که فیس‌بوک دیتاسنتر خود را به این روش راه‌اندازی کرده ، بیش از ۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی کرده است. از طرف دیگر ۲۰ درصد قبض برق خود را کاهش داده و ساختار جدید سخت‌افزاری برای دیتاسنتر خود طراحی و بهره‌برداری کرده است.

مارک زاکربرگ ، جدیداً عکس هایی از Lulea  یا همان دیتاسنتر فیسبوک را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است . دیدن این عکس ها برای او بسیار خوشحال کننده است.

بد نیست بدانید مرکز داده یا دیتاسنتر به مجموعه‌ای از سرویس گرها، زیرساخت‌های ارتباطی- امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه ، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه بکار گرفته می‌شوند . سازمان‌ها ، شرکت‌ها ، و افراد می‌توانند با به کارگیری سرویس‌های ارائه شده از طرف مرکز داده وب‌گاه‌ها ، اطلاعات و سرویس‌های مبنتی بر شبکه خود را بر روی اینترنت راه‌اندازی کنند. مرکز داده، بسته به نوع کاربردی که برای آن تعریف شده است، می‌تواند به عنوان یک مرکز پردازشی، مرکز ذخیره داده، مرکز جمع آوری داده و یا تمامی این موارد عمل کند.

باهم در میهن پست تصاویری ازز قلب دیتاسنتر فیسبوک در قطب شمال را تماشا می کنیم .

منبع : theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا