Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریماشين

تولید کامیونی خودران که حتی جایگاه راننده ندارد + ویدیو

تولید کامیونی خودران که جایگاه راننده برای آن طراحی نشده در شرکت ژاپنی کوماتسو با موفقیت آزمایش شد . این کامیون حیرت انگیز نه تنها خودران بوده و جایگاه راننده ندارد بلکه حتی هیچ  غربیلک فرمان هم روی آن طراحی نشده . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

وسیله ترابری مستقل نوآورانه ، نام  کامیونی است که به تازگی توسط مهندسان شرکت کوماستوی ژاپن ساخته شده است . وسایل نقلیه خودران مدت هاست که در گوشه و کنار جهان در حال تولید است اما عاملی که این کامیون را متمایز از بقیه می کند عدم تعبیه فرمان در این وسیله است چنان که  این کامیون بی نیاز از راننده است و حتی اتاقک راننده هم ندارد.

این شرکت ژاپنی در تلاش است با توسعه سیستم چرخشی ویژه در این محصول ، قابلیت آن را برای رفتن به جهت های مختلف بهبود ببخشد تا قدرت مانور آن افزایش چشمگیری یابد.

صنعت معدن همواره یکی از سخت ترین و پرخطرترین صنعت ها بوده و در این بین رانندگان حمل مواد معدنی را نیز از جنبه  امنیتی تحت تأثیر خود قرار می دهد . قطعا تولید کامیونی خودران  این مشکل را پوشش خواهد داد و  به راحتی در هر جای معدن ها فعال خواهند بود. این وسیله شگفت انگیز ، توانی برابر با ۲۷۰۰ اسب بخار دارد و همانند یک کامیون معمولی قابل بهره برداری است.

بد نیست بدانید  کوماتسو شرکت صنایع سنگین ژاپنی است، که به‌عنوان یکی از بزرگترین سازندگان بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر در جهان شناخته می‌شود.این شرکت، پس از کاترپیلار، بزرگترین شرکت در زمینه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی و استخراج معادن در جهان، به‌شمار می‌آید. شرکت کوماتسو در سال ۱۹۱۷ در حومه شهر توکیو پایتخت ژاپن، بنیان گذاشته شد. در حال حاضر سهام این شرکت در بازار بورس توکیو دادوستد می‌شود و به‌عنوان جزئی از شاخص‌های نیکی ۲۲۵ و تاپیکس ۱۰۰ (که به ۱۰۰ شرکت برتر ژاپن اشاره دارد) محسوب می‌شود.

باهم در میهن پست تصاویر و ویدیویی از تولید کامیونی خودران که حتی جایگاه راننده ندارد را تماشا می کنیم .

 

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا