Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریماشين

شهروندان آمریکایی سوار بر تاکسی های خودران کمپانی اوبر خواهند شد

شهروندان آمریکایی در حالی سوار بر تاکسی های خودرانی از کمپانی اوبر خواهد شد تاکسی های خودرانکه این شرکت ، اولین شرکت امریکایی است که با بکارگیری تکنولوژی تاکسی های خودران ، برای عموم شهروندان این کشور تجربه سفر با ماشین های بدون سرنشین را فراهم کرده است . برای مشاهده توضیحات بیشتر  در ادامه با میهن پست همراه شوید.
پیش تر در میهن پست داشتیم که مدیر عامل شرکت لیفت از تصورات خود تا سال ۲۰۲۵  در مورد خودروهای خودران توضیحاتی را ارائه داد . اما حالا شرکت اوبر دست به کار شده و خودرو جدیدش را معرفی کرده .

این خودروها با داشتن ۲۰ دوربین ، بهتر از یک راننده خودرو را تحت کنترل می گیرند و به درستی مسیر پیش رو را طی می کنند. یکی از این دوربین ها رنگ ها را تشخیص می دهد و به هنگام رو به‌ رو شدن با رنگ قرمز چراغ راهنمایی، توقف می‌کند سایر دوربین ها نیز به شناسایی عابرین پیاده ، و دیگر وسایل نقلیه می پردازند.به عبارت دیگر روی تاکسی‌های این شرکت، حسگرهایی وجود دارد که بطور دقیقی می توانند شرایط محیطی را درک کنند .

روی سقف تاکسی‌ها یک سامانه لیدار (تشخیص نور و محیط اطراف) نصب شده که به کمک حسگرها، اطلاعات محیط را گرفته و آنها را پردازش می‌کند. نکته جالب تر اینکه سامانه لیدار در هر ثانیه ۱/۴ میلیون پرتو ایجاد می‌کند تا با توجه به اطلاعات به دست آمده یک نقشه سه‌بعدی را شکل دهد.

پیچیدگی این ماشین ها به حدی است که علاوه بر سامانه لیدار اصلی ، در اطراف این ماشین ها چهار سامانه دیگر نصب شده که به بررسی اجسام تعریف نشده می پردازند و از برخورد با آن ها جلوگیری می کنند . همچنین آنتن‌ هایی روی این تاکسی‌ها نصب شده که عملیات انتقال داده‌ ها و موقعیت‌ یابی را انجام می‌دهند.

بد نیست بدانید که تاریخچه ماشین های خودران به اوت سال ۱۹۲۵ میلادی برمی گردد. زمانی که فرانسیس هودینا سفری را به سرتاسر خاک آمریکا آغاز کرد تا ماشینش را که توسط رادیو کنترل می شد در معرض دید عموم قرار دهد . راننده این ماشین در خودروی دیگری که پشت سر آن حرکت می کرد نشسته بود و با استفاده از امواج رادیویی فرمان، کلاچ، ترمز و دنده های آن را کنترل می کرد . البته آن زمان ایمنی، اصلی ترین خصوصیت مطرح شده برای آن ماشین نبود و حتی یک بار، عملکرد نامناسبش باعث شد به اتومبیل کناری که پر از خبرنگار و عکاس بود برخورد نماید.

باهم در میهن پست تصاویری از  تاکسی های خودران شرکت اوبر  را تماشا می کنیم .

منبع : techinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا