Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

تشعشعات فوکوشیما ربات های شرکت توکیو الکتریک را از کار انداخت

شرکت توکیو الکتریک برای یافتن مکان دقیق اورانیم مذاب و همچنین جمع آوری برخی چیز ها در نیروگاه فوکوشیما به تازگی دو ربات منحصر بفرد طراحی کرده بود اما تشعشعات فوکوشیما تنها در دو ساعت آنها را از پای انداخت . در ادامه برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

آثار تشعشعات فوکوشیما تا حدی بزرگ و عمیق است که بسیاری اعتقاد دارند این اتفاق خطرناک ترین فاجعه هسته ای در تاریخ جهان بوده است . اما باید بدانید که ابعاد این فاجعه بزرگ از سال ۲۰۱۱ همچنان ادامه دارد . شرکت توکیو الکتریک که مالک و سازنده این نیروگاه اتمی عظیم است هشدار داده که تشعشعات بسیار شدید تر و جدی تر از قبل شده اند .

تشعشعات فوکوشیما

این شرکت به تازگی با هدف پیدا کردن مکان دقیق اورانیم مذاب یک ربات را در هفته گذشته و  دو ربات جدید را در این هفته به مکان نیروگاه فرستاد .در این عملیات جدید روظیفه یک ربات پاکسازی مسیر و وظیفه ربات دیگر پیدا کردن مکان اورانیم مایع بود . اما دوربین های ربات نظافت چی پس از مدت کوتاهی دچار اختلال شدند . دو دوربین این ربات ابتدا با لرزش و سپس با پرش های تصاویری غیر فعال شدند و در نهایت نیز ربات پس از دو ساعت کار بصورت کامل نابود شد . پس از نابودی ربات نظافت چی ربات دوم کار خود را آغاز کرده اما با این شرایط این ربات هم قطعا دوام نخواهد آورد . در عملیات هفته گذشته نیز یک ربات به همین سرنوشت دچار شد اما آن ربات توانسته بود مکان تقریبی اورانیم مذاب را پیدا کند . گفته می شود اورانیم مذاب در حال سوراخ کردن کف نیروگاه است .

شرکت tepco اعلام کرده که هر کدام از ربات ها می توانستند تا ۶۵۰ سیورت در ساعت تشعشعات رادیواکتیو را تحمل کنند پس نتیجه می گیریم که میزان تشعشعات فوکوشیما بسیار بالاتر از این مقدار است اما این تشعشعات داخلی بوده و خطری برای مردم نخواهد داشت .

منبع : engadget

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا