Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت ربات دو پا Cassie با الهام از شتر مرغ در دانشگاه اورگن آمریکا

ساخت ربات دو پا Cassie با الهام از شتر مرغ در دانشگاه اورگن آمریکا در حالی با موفقیت آزمایش شده است که محققان این دانشگاه با طراحی و ساخت ین ربات معتقدند که به زودی می‌توان از این ربات برای تحویل بار استفاده کرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ربات دو پا Cassie بسیار انعطاف پذیر بوده و در قسمت تحتانی و مچ پا دارای آزادی عمل برای حرکت عضلات است و زانوهای این ربات تنها به عقب خم شده و اجازه خم شدن و ایستادن مجدد را به این ربات می‌دهد.

 محققان برای نیرو دهی به این ربات و افزایش هرچه بیشتر سرعت آن از یک باتری لیتیوم یون منحصر به فرد استفاده کرده‌اند. که البته ربات دو پا Cassie دارای طراحی منحصر به فرد و پاهایی بلند به شکل پرندگان بزرگ بوده که اجازه خم و راست شدن بدون افتادن را به آن می‌دهد.

البته محققان دانشگاه اورگن آمریکا پیش‌بینی کرده اند که با توسعه ربات دو پا Cassie می‌توان برای ارائه بسته‌های مختلف و یا کمک در ماموریت های جستجو و نجات استفاده کرد چرا که این ربات به دلیل داشتن پاهای بلند، می‌تواند به جاهایی برود که ربات‌های چرخدار توانایی آن را ندارند.

بنابراین طبق گفته سازندگان ربات دو پا Cassie ، پاهای این ربات هنوز در مراحل اولیه توسعه بوده و در آینده به آن سنسورهایی افزوده خواهد شد. در آینده قرار است برای تکمیل این ربات به آن دست نیز اضافه شود.

ربات دو پا Cassie قابلیت آن را دارد که برای خریدهای آخر هفته به کاربران کمک کند، مصرف انرژی را کاهش داده و فرصت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا