Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

دستگاه تصفیه هوای قابل حمل برای نخستین بار در جهان ساخته شد

امروزه اکثر کشور های دنیا با پدیده آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و این پدیده باعث بروز مشکلات اساسی برای مردم شده است . در این میان یک دستگاه تصفیه هوای قابل حمل می تواند جان بسیاری از مردم را حفظ کند . در ادامه برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

دستگاه تصفیه هوای قابل حمل به تازگی توسط یک شرکت  هندی به نام کورین سیستمز ساخته شده است . این دستگاه تصفیه هوای قابل حمل که کورین اتم نام دارد دارای ابعادی به اندازه یک گوشی موبایل بوده و وزن بسیار پایینی دارد . کورین اتم قابلیت اتصال به ماسک های معمولی را داشته و از این جهت یک دستگاه دو کاره محسوب می شود . این دستگاه با استفاده از یک باتری ۲۲۰۰ میلی آمپری کار می کند و توانایی فیلتر ذراتی کوچکتر از ۲٫۵ میکرون را نیز دارد .

در فصل های پاییز و زمستان با سرد شدن هوا ، کیفیت هوا از حالت استاندارد خارج می شود و زندگی برای ساکنان مشکل خواهد شد . طبق آخرین بررسی‌ های صورت گرفته ۱۳ مورد از آلوده ترین شهر های جهان در هند قرار دارد و تقریبا می‌ توان گفت کیفیت هوا در همه کلان‌ شهر های هند از حد هشدار عبور کرده است و خروج از خانه در بیشتر روز های سال برای کودکان و کهنسالان خطرناک می باشد .

طبق گزارش رسمی سازمان جهانی بیش از ۴۰ درصد کودکان هند دارای اختلالات تنفسی هستند و این مسئله به علت آلودگی هوا  ایجاد شده است . البته باید توجه داشت که این موضوع فقط مربوط به هند نمی باشد.

ماسک‌ هایی که درحال حاضر در بازار به صورت انبوه عرضه می شوند ،  قادر به جلوگیری از ورود ذرات با اندازه ۲.۵ PM نیستند. به عبارت دیگر، بهترین ماسک‌ های موجود نمی‌ توانند جلوی ورود ذرات کوچک‌ تر از ۲.۵ میکرون را به ریه‌ های ما بگیرند. اما دستگاه تصفیه هوای قابل حمل طراحی شده توسط شرکت کورین سیستمز چنین مشکلی نداشته و به خوبی می تواند از ورود آلودگی ها به ریه جلوگیری کند .

 

منبع  : yourstory

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا