گوناگون

تشییع پیکر سومین شهید مدافع حریم زینبه در مرند/ برگزاری نخستین سالگرد شهید کنعانی در مراغه

به گزارش خبرنگار مهر ، مردم مرند صبح سه شنبه در مراسمی باشکوه پیکر مطهر سومین شهید مدافع حریم زینبیه را که چند روز پیش به دست تکفیری های مزدور در سوریه به شهادت رسیده بود، از میدان آزادگان این شهرستان به سمت گلزار شهداء تشییع کردند.

پیکر پاک این شهید عالیقدر پس از ورود به تبریز، به زادپاه وی در مرند منتقل شد تا پس از تشییع توسط مردم شهیدپرور این شهرستان در کنار آرامگاه دیگر شهدای این منطقه به خاک سپرده شود.

سروان پاسدار شهید محرم علیپور از اهالی روستای قراجه محمد از توابع بخش مرکزی شهرستان مرند و پدر دو فرزند پنج و 11 ساله بود که چندی پیش در کشور سوریه هنگام دفاع از حرم مقدس حضرت زینب (س) به دست تکفیری های مزدور به شهادت رسید و امروز پس از تشییع بر روی دستان اقشار مختلف مردم مرند، در مزار شهدای روستای زادگاه پدری خود به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، مراسم نخستین سالگرد شهید علی کنعانی اولین مدافع حرم حضرت زینب(س) نیز 16 تا 19 پنجشنبه 11 اردیبهشت در گلزار شهدای مراغه، زادگاه این شهید بزرگوار برگزار خواهد شد.

سرگرد پاسدار علی کنعانی نخستین شهید مدافع حریم زینبیه بود که 11 اردیبهشت 92 و هنگام مبارزه با متعرضان به ساحت حرم مقدس خواهر گرامی اباعبدالله الحسین (ع) در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا