گوناگون

تصمیم جدید دولت برای وضع عوارض بر صادرات/ فهرست مشمولان منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت صنعت، معدن و تجارت چندی پیش در اقدامی تصمیم گرفت تا به جای ممنوعیت صادرات برخی از کالاها، صادرات آنها را منوط به پرداخت عوارض کند. حال نیز در تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت 9 قلم کالای جدید مشمول پرداخت عوارض در صادرات شده اند.

در فهرست قبلی سازمان توسعه تجارت ایران، برنج و سالامبور گوسفندی با 20 درصد عوارض، سنگ‌آهن، کنسانتره آهن و انواع نان با 30 درصد عوارض، پنبه با 50 درصد عوارض، سولفات سدیم و ضایعات پلیمری با 70 درصد عوارض و سولفور مولیبدن با 90 درصد عوارض قابلیت صادرات داشت؛ این در شرایطی است که در فهرست جدید نیز، عوارض صادرات انواع زعفران فله‌ای در بسته‌بندی‌های بیش از 30 گرم با عوارض 5 درصد، وت بلوی گاوی 42 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم، آهن قراضه و ضایعات فلزی به هر شکل و شمش حاصل از قراضه تمامی فلزات 70 درصد، کاغذ باطله به میزان 30درصد تعیین شده است.

عوارض صادرات حبوبات نیز به استثنای نخود به میزان 30 درصد قیمت پایه صادراتی، ذرت دامی و سورگوم دانه 3000 ریال به ازای هر کیلوگرم، جو، گندم دامی، کاه و پوست غلات 4000 ریال  به ازای هر کیلوگرم، یونجه و علوفه  4000ریال ازای هر کیلوگرم، سبوس و آخال از ذرت و گندم و سایر غلات و نباتات 3000 ریال ازای هر کیلوگرم و برای گندم سیان و ارزن 4000 ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا