Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

تصویر کهکشان ستاره‌فشان توسط تلسکوپ هابل ثبت شد

تصویر کهکشان ستاره‌فشان توسط تلسکوپ هابل و سازمان فضایی ناسا منتشر شده است . نام این کهکشان  MCG+07-33-027 بوده و می تواند در هر سال صد ها ستاره تولید کند . برای مشاهده تصویر این کهکشان و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

بصورت کلی یک کهکشان اگر بخواهد ستاره تولید کند باید حجم عظیمی از گازها را در داخل خود داشته باشد . در این صورت می تواند به مرور زمان از گازهای موجود درون خود استفاده کرده و ستاره تولید کند و البته با پایان ذخایر گازی دوره تولید ستاره کهکشان به پایان می رسد . البته باید به این نکته هم توجه داشت که تولید ستاره در کهکشان ها در اکثر موارد با برخورد آنها به یک کهکشان دیگر آغاز می شود اما در MCG+07-33-027 چنین اتفاقی روی نداده و این کهکشان خود به خود تولید ستاره آن هم با این تعداد زیاد را آغاز کرده است .

جالب اینجاست بدانید که کهکشان های معمولی تنها می توانند در هر سال یک یا نهایتا دو ستاره را تولید کنند. اما کهکشان هایی هم هستند که با عنوان کهکشان ستاره‌فشان که چندین برابر کهکشان های معمولی ستاره تولید خواهند کرد . تولید ستاره های زیاد در MCG+07-33-027 باعث شده تا اطراف آن کاملا روشن و درخشان باشند از این رو مطالعه و بررسی آن ساده تر است .

در این تصویر جسم درخشانی در سمت راست کهکشان قابل مشاهده است که جزئی از کهکشان راه شیری می باشد .

کهکشان MCG+07-33-027 با نمایی درخشان بسیار زیبا و دیدنی است و در در حدود ۳۰۰ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد .MCG+07-33-027 در حقیقت یک کهکشان میدانی می باشد به این معنا که در نزدیکی آن کهکشان دیگری وجود ندارد . از این رو برای ستاره شناسان سوال بزرگی مطرح کرده و آن اینکه یک کهکشان چگونه بدون محرک اولیه می تواند ستاره تولید کند .

با هم در میهن پست تصویر کهکشان ستاره‌فشان را  تماشا می کنیم.

تصویر کهکشان ستاره‌فشان توسط تلسکوپ هابل ثبت شد

منبع : astronomynow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا