گوناگون

تعطیلی 268 واحد در شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی از تعطیلی 268 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، «علی رضایی» صبح امروز(چهارشنبه 12شهریورماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی 9.7 درصد وسعت کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: بیشترین مساحت شهرستان و کمترین جمعیت شهرستان‌ها را خراسان‌جنوبی دارد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم شکوفایی را در استان لمس کنیم نیازمند سرمایه در بحث زیرساخت‌ها هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: صنعت نیازمند سرمایه است و باید بخش خصوصی وارد شود و حضور بخش خصوصی نیازمند زیر ساخت‌هاست.

رضایی با بیان اینکه 9 شهرک صنعتی، و 110 ناحیه داریم که 30 درصد شهرک‌های صنتعی غیرفعال هستند، خاطرنشان کرد: در بحث معدن با توجه به اینکه قطب معدن در کشور هستیم 10 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به مرز مشترکی که با افغانستان داریم در خصوص استفاده‌ی بیشتر در از این فرصت با افغانستان به تفاهم رسیده تا کنسولگری ایران را در فراه و کنسولگری افغانستان را در بیرجند داشته باشیم.

«نعمت‌الله حقیقی»، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، نیز در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال در بخش معدن خراسان‌جنوبی باید با تولید و بهره‌وری همراه شود.

وی افزود: هم‌جواری با استان‌های مطرح ظرفیتی است که در این راستا می‌توان با بهره‌گیری از منابع انسانی و طبیعی به توسعه‌ی همه‌جانبه دست یابیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کاهش مسیر توزیع و تولید یکی از دغدغه‌های استان است که باید با مطالعات انجام شده قیمت تمام شده برخی کالاها کاهش یابد.

حقیقی با تأکید بر ایجاد شبکه‌های مکانیزه در استان، گفت: در بازه‌ی زمانی سه ساله اتوماسیون را مکانیزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش از ارکانی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا