گوناگون

دادستان مرکز سمنان:ماهواره ابزار اصلی دشمن در جنگ نرم است

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای در فیلم‌ها و سریال‌های خود به دنبال عادی‌سازی گناه و شکستن قبح و زشتی گناه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، حیدر آسیابی اظهار کرد: ماهواره ابزار اصلی دشمن در جنگ نرم است و با استفاده از تجهیزات ماهواره برنامه‌ها و بی‌اخلاقی‌ها را به راحتی در منظر و مشاهده عموم شهروندان به ویژه در قشر جوان و نوجوانی که آسیب‌پذیرترند، قرار می‌دهند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به نقش و تأثیرات شبکه‌های ماهواره‌ای بر میزان جرائم گفت: به کارگیری تجهیزات ماهواره و هرگونه خرید و فروش،‌ حمل و نگهداری تجهیزات برابر قانون جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: دادگستری بر اساس وظیفه با حاملین، عرضه‌کنندگان و فروشندگان برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد و در مواردی نظیر مشاهده در تراس‌ها و حیاط و … که این تجهیزات به عینه قابل رویت است این جرم مشهود بوده و همکاران قضایی نسبت به صدور دستورات لازم جمع آوری تجهیزات و شناسایی و برخورد با دارندگان و نصب کنندگان اقدام می‌کنند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان این‌که آسیب‌هایی در خصوص استفاده از تجهیزات متوجه جامعه است، افزود: با توجه به برآوردها چندین شبکه فارسی زبان از کشورهای مختلف با برنامه‌های مبتذل هدف‌شان چیزی جز از بین بردن ارزش‌های دینی، متلاشی کردن کانون گرم خانواده، ‌ترویج ابتذال و فحشا و ناهنجاری‌های اخلاقی نیست.

آسیابی با بیان این‌که جنگ نرم دشمن علیه فرهنگ با بهره‌گیری از ابزار ماهواره انجام می‌شود، گفت: در فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای هنجارهای اخلاقی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و اینها مباحث اخلاقی همچون حجاب و عفاف را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان این‌که فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای در حقیقت به دنبال عادی‌سازی گناه و شکستن قبح زشتی و گناه هستند، افزود: این تصور و باوری غلط است که بعضی از ماهواره استفاده می‌کنند و می‌گویند کنترل می‌کنیم تا اثر سوء بر رفتار و گفتارمان نداشته باشد.

آسیابی گفت: بدبینی، شیوع ناهنجاری‌های اخلاقی، بدبینی، مصرف‌گرایی و … توسط کانال‌های ماهواره‌ای در حال گسترش است و گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای نه به طور مستقیم بلکه با استفاده از شیوه‌ای غیرمستقیم بر فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی ما اثر سوء می‌گذارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا