Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

تعمیر کامپیوتر ایستگاه فضایی بین المللی به زودی انجام خواهد شد

تعمیر کامپیوتر ایستگاه فضایی بین المللی در حالی به زودی توسط ناسا با اعزام فضانورد انجام خواهد شد که این سازمان فضایی اعلاک کرده است که با شکسته شدن یکی از کامپیوترهای ، آزمایشگاه فضایی شناور به سمت کره زمین که حالا تنها به کامپیوتر دوم خود کار می کند می تواند وضعیت فضانوردان را در معرض خطر قرار می‌هد. بنابراین فضانوردان ناسا تصمیم دارند با پیاده‌روی در فضا، یک قطعه کامپیوتری را در اقدامی اورژانسی در ایستگاه بین‌المللی فضایی تعمیر کنند. با میهن پست همراه شوید.

تعمیر کامپیوتر ایستگاه فضایی بین المللی در حالی انجام خواهد شد که دستگاه اولیه این آزمایش روز شنبه از کار افتاد و بسته به سیستم پشتیبانی برای جهت‌دهی دستورات به سیستم نیروی خورشیدی، رادیاتورها، حلقه‌های خنک‌کننده و سایر تجهیزات، به آزمایشگاه سیار ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

در این میان تعمیر کامپیوتر ایستگاه فضایی بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و تاخیر در این تعمیر نیز سازمان فضایی ناسا را نگران کرده اما فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی  اوائل روز یکشنبه یک جعبه یدکی لوازم الکتریکی را مونتاژ و مورد تست قرار داد تا آن را جایگزین دستگاه از کار افتاده‌ای کند که در ۳۰ مارس طی یک پیاده‌ر وی فضایی نصب شده بود.

در این میان سازمان ملی هوانوردی و فضایی در تشریح جزئیات تعمیر کامپیوتر ایستگاه فضایی بین المللی اعلام کرده است که پنج نفر خدمه فعلی ایستگاه بین‌المللی فضایی از آمریکا، روسیه و فرانسه هستند که تاکنون با خطری مواجه نبوده‌اند. اما فرمانده ایستگاه ، «پگی ویتسون» و مهندس پرواز ایستگاه، به همراه ناسا جزء نفرات انتخاب‌ شده برای پیاده‌ روی فضایی هستند که انتظار می‌رود این راهپیمایی فضایی برای تعمیر کامپیوتر آن حدودا دو ساعت ادامه داشته باشد.

بد نیست بدانید که آخرین راهپیمایی فضایی اضطراری ناسا به دسامبر ۲۰۱۵ برمی‌گردد که دو فضانورد آمریکایی ایستگاه را به منظور آزاد کردن ترمزهای انتقال‌دهنده متحرک بازوی ربات، ترک کرده بودند.

فضانوردان حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی، خدمه گردشی از فضانوردان است که به عنوان آزمایشگاهی تحقیقاتی برای زیست‌شناسی، علم زندگی، علوم مواد و آزمایش‌های فیزیک و نیز مشاهدات فضانوردان و سنجش از راه دور زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ایستگاه فضایی متعلق به ۱۵ ملت دنیاست و توسط آنها اداره می‌شود. این ایستگاه در حدود ۴۰۰ کیلومتری بالای کره زمین واقع شده و هر ۹۰ دقیقه یک دور به دور زمین می‌چرخد. ایستگاه فضایی از سال ۲۰۰۰ به طول مداوم دارای خدمه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا