گوناگون

تعیین تکلیف معادن معطل‌مانده‌ی کرمان دغدغه‌ی اعضا مجمع نمایندگان استان

اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفتند: باید 3000 توده‌ی معدنی معطل‌مانده استان هرچه زودتر یا از طریق مزایده فروخته و یا در اختیار کارآفرین و سرمایه‌گذار گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «شهباز حسن‌پور» در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان اظهار کرد: تنها راه نجات استان کرمان استفاده از صندوق توسعه‌ی ملی است و باید در این راستا طرح‌های توجیه‌دار صنعت و معدن استان برای اخذ اعتبار مشخص و ارائه شود.

وی افزود: صدور کالاهای تولیدی استان کرمان از گمرکات دیگر، از معضلات استان است که باید این موارد برطرف شود.

براساس این گزارش، در این نشست «حسین فتاحی» نماینده‌ی مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت بهره‌برداری از برخی معادن معطل، بخش فراوانی از مشکل اشتغال استان برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر اخذ پروانه برای معادن باید تسهیل و کوتاه شود تا زودتر سرمایه‌گذاری شود و برای هر شهرستان یک استراتژی مشخص وجود داشته باشد. هم‌اکنون همه‌ی کارها بصورت پراکنده انجام می‌شود.

همچنین «منظری توکلی» نماینده‌ی مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با تشکر از فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: صنعت به تنهایی نمی‌تواند کار را انجام دهد و باید هماهنگی شهرک‌های صنعتی و هماهنگی‌های برون سازمانی جدی با صندوق توسعه‌ی ملی کار کند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما در تسهیلات بانکی است. چند طرح با صرفه‌ی اقتصادی آوردیم اما در بانک‌ها متوقف ماندند.

منظری توکلی خاطرنشان کرد: در سطح کشور قدر دانش را نمی‌دانیم و هنوز متوجه نشدیم که اقتصاد دانش بنیان است تا اینکه صنعت بنیان باشد. باید به افراد با دانش توجه‌ی ویژه شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا