گوناگون

تغییرات لازم برای تسهیل صادرات در مرز مهران ایجاد شده است

‌استاندار ایلام در دیدار با مشاور رئیس و مدیرکل دفتر هماهنگی استان‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییرات لازم برای تسهیل صادرات از مرز مهران با همکاری طرف عراق صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام مهندس “محمدرضا مروارید” در این دیدار اظهارکرد: برای تسهیل در صادرات کالا به عراق تفاهم‌ نامه بسیار خوبی با استاندار واسط عراق امضاء شده و تمهیدات لازم برای افزایش حجم صادرات کالا و تسریع در روند صادرات در مرز مهران در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار با استاندار واسط عراق تغییرات اساسی برای تسریع در تردد کامیون‌ها و تخلیه و ترانشیپ کالا در مرز مهران ایجاد شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با هماهنگی طرف عراقی مرز مهران به صورت 24 ساعته نسبت به انتقال و صادرات کالا به عراق فعال است و تمهیدات بسیار خوبی نیز در مهران برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی با کشور عراق صورت گرفته است.

مروارید اظهارداشت: برنامه‌ ریزی‌هایی نیز برای تخلیه بار و تسریع در روند گمرکی کالاها در طرف عراقی صورت گرفته که منجر به روان‌سازی صادرات از مرز مهران شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اقبال کشورهای دیگر از جمله ترکیه برای ترانزیت کالا و سوخت به کشور عراق از طریق مرز مهران در این زمینه هم تفاهمات خوبی با مقامات عراقی صورت گرفته که می‌تواند در رونق بخشیدن به صادرات از مرز مهران بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا