گوناگون

پایان کار فاز اول مترو اهواز تا آخر سال

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اعلام کرد: بخش عمده کار در فاز اول مترو اهواز تا پایان سال با ریل گذاری آن به پایان می رسد.

عباس هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، منطقه خوزستان، اظهار کرد: ‌دستگاه حفاری TBM از محل مصلای امام خمینی(ره) عبور کرده و به سمت خیابان سلمان فارسی در حال پیشروی است. حفاری دو ایستگاه در حال حاضر به پایان رسیده و با پایان پذیرفتن کار حفاری 4 ایستگاه دیگر، 6 ایستگاه فاز اول مترو اهواز برای اقدامات تکمیلی آماده سازی می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که LC و اعتبار ارزی مترو اهواز بازگشایی شود، می‌توان سیستم های برقی، آسانسورها، پله‌های برقی، هواکش‌ها و خنک کننده‌ها را از این محل خریداری کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اظهار کرد: با اینکه بازگشایی LC و حل شدن موضوع فاینانس زمان بر بوده، ولی کارها تاکنون متوقف نشده و به محض باز شدن اعتبار ارزی، خریدها از کشور خارجی انجام و راه‌اندازی مترو در فاز نخست عملیاتی می‌شود.

هلاکویی در خصوص واگن‌هایی قطار شهری اهواز گفت: نوع واگن‌هایی که برای مترو اهوازدر نظر گرفته شده از نوع واگن‌هایی است که وزارت کشور برای شهرهای اصفهان، شیراز وتبریز خریداری کرده است. وزارت کشور برای این شهرها 300 واگن خریداری کرده و با توجه به این که برخی از این شهرها عملیات قطار شهری آنها عقب تر از عملیات ما هستند می توان با انجام هماهنگی‌ها و رایزنی با وزارت کشور در صورتی که فاینانس باز هم طول بکشد، از واگن‌های خریداری شده استفاده کرد.

وی افزود: تعداد واگن‌ها، سرعت و مشخصات فنی واگن‌های خریداری شده با واگن‌های پیش بینی شده برای مترو اهواز یکسان است و در نتیجه در صورت موافقت با استفاده اهواز از واگن‌های خریداری شده‌، 10 واگن از 300 واگن به اهواز اختصاص داده می‌شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: ‌در میدان دانشگاه که یکی از محل‌های عبور مترو است، تاکنون عملیاتی انجام نشده، بنابراین با دانشگاه شهید چمران وارد مذاکره شدیم و در حال حاضر مشکل حل شده و به زودی عملیات حفاری در میدان دانشگاه نیز آغاز می‌شود.

هلاکویی اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه عملیات حفاری و دستگاه حفاری TBM در حال نزدیک شدن به خیابان سلمان فارسی و پس از آن فلکه ساعت است، لازم است به زودی عملیات اجرایی و حفاری در میدان دانشگاه آغاز شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا