گوناگون

راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی حین عمل در بیمارستان شهید فقیهی

رییس مرکز پیشگیری از سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با راه‌اندازی دستگاه جدید رادیوتراپی حین عمل بیمارستان شهید فقیهی در شیراز، کاهش عوارض رادیوتراپی برای برخی انواع سرطان که با دستگاه رادیوتراپی حین عمل (IORP) قابل معالجه هستند، خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکتر عبدالرسول طالعی، گفت: این دستگاه از اردیبهشت ماه سال جاری، در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز راه‌اندازی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و با توجه به شرایط ویژه بیمارانی که امکان معالجه آنان با این دستگاه وجود دارد، تاکنون برای 20 بیمار مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید فقیهی شیراز، نخستین بیمارستان دانشگاهی کشور است که به این تکنولوژی مجهز شده است، تصریح کرد: تاکنون دو نمونه از این دستگاه در کشور راه‌اندازی شده و بیشترین استفاده آن برای بیماران مبتلا به سرطان پستان، همچنین بیماران مبتلا به سرطان های بافت نرم داخل شکم است.

دکتر طالعی ابراز داشت: با استفاده از این دستگاه، اشعه به صورت مستقیم به محل تومور تابانده می شود و بافت های جانبی درگیر رادیوتراپی نخواهد شد که این اقدام در طول یک جلسه صورت گرفته و موجب کاهش چشمگیر مدت زمان نیاز به درمان رادیوتراپی می شود.

رییس مرکز پیشگیری از سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: عوارض کمتر پس از عمل رادیوتراپی، دیگر مزیت دستگاه (IORP)بوده و نتایج استفاده از این دستگاه در دنیا به اثبات رسیده است.

‌برای خرید دستگاه رادیوتراپی حین عمل بیمارستان شهید دکتر فقیهی، چهار و نیم میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا