گوناگون

تفاهمنامه "پیام مهر" به امضای فرمانده انتظامی و مدیرکل آموزش و پرورش قم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کاظم مجتبایی طی سخنانی در جمع دانش آموزان و فرهنگیان آموزشگاه حافظ قم – محل تحصیل شهید فهمیده – با تبریک عید سعید غدیر ابراز کرد: آغاز سلسله امامت و ولایت بدون شک از جریان غدیر است.

وی با بیان اینکه مامویت الهی تمام انبیاء و ائمه(ع) آگاهی بخشی انسان و نجات او از گمراهی و ضلالت و ظلم و بیداد بوده است، گفت: آنچه که مسلم است تغییر رفتار و عملکرد انسان‌ها نیازمند تعییر بینش و نگرش آنهاست و تغییر بینش نیز به میزان علم و آگاهی بستگی دارد.

فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: بنابراین  پیش نیاز تغییر عملکرد، تغییر بینش است و پیش نیاز تغییر بینش، افزاریش معلومات و درک و فراگیری معرفت است. همه انسان‌ها به خاطر اینکه بتوانند در مسیر پرتو هدایت و رسالت پیامبران حرکت کنند، باید معرفت پذیر و علم محور باشند.

وی در ادامه سخنان خود جهل را عامل تسلط استکبار عنوان کرد و گفت: بسیاری از گمراهی‌های دنیا که به منجر به ظلم و بیداد می شود و همچنین بسیاری از حوادث تلخ طول تاریخ، دلالت بر جهل انسانها دارد و معمولا استکبارگران و افراد زورمدار از جهل و نادانی افراد در جهت نیل به مطامع خود استفاده می کنند.

مجتبایی تلاش پلیس در جهت سوق دادن زیر مجموعه خود و آحاد مردم به سمت دانش افزایی و ارتقاء آگاهی و معلومات را به منظور پیشرفت، اجرای صحیح قانون، برقراری نظم و جلوگیری از تسلط زورمداران عنوان کرد و افزود: یکی از معضلات تمام دنیا و به خصوص کشور ما عدم توجه به قانون و جهل نسبت به آن است و پلیس افتخار دارد که در این راستا ارتباطات منطقی و معناداری با مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی با تقدیر از همکاری دانش آموزان و فرهنگیان در طرح پلیس یار و فرهنگ یار، گفت: این زیباترین حرکتی است که پلیس راهنمایی رانندگی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی هم به لحاظ جلب مشارکت عمومی و هم ارتقاء معلومات جامعه و فراخوانی برای اجرای قانون انجام می‌دهد.

حمیدرضا دژاکام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در حاشیه این مراسم، اظهار امیدواری کرد: با توجه به بسترسازی فرهنگی و تعامل محوری آموزش و پرورش با ناجا در سه حیطه دانش آموزان، معلمان و مدیران و مساعدت خانواده ها و دستگاه های مرتبط، شاهد آن باشیم آموزش، منجر به تغییر رفتار و نگرش و اصلاح و ارتقاء فرهنگ ترافیکی در جامعه شود.

در این مراسم، همچنین تفاهمنامه “پیام مهر” با موضوع  ارتقاء فرهنگ ترافیک و فرهنگ سازی مسائل اجتماعی و انتظامی قرائت شد و به امضاء سردار مجتبایی و حمیدرضا دژاکام رسید.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا