گوناگون

مبنای اجرای برنامه های فرهنگی باید بصیرت افزایی جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار نظرآباد بعد از ظهر دوشنبه به مناسبت عید غدیر خم در جمع تعدادی از جوانان این شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: ملت ایران طی بیش از 2 قرن اخیر مبارزات بسیاری علیه حکومت‌های استبدادی و رژیم‌های دست‌نشانده غرب انجام دادند.

وی تصریح کرد: در دوره‌ای این مبارزات با موفقیت‌هایی همراه بود، اما پیروزی نهایی زمانی حاصل شد که همه مردم حول محور ولایت و مرجعیت معظم شیعه جمع شده و پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشتند را با تمام وجود حمایت کردند.

آقایی بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ضربه‌ای مهلک به سیاست‌های زورگویانه استکبار جهانی و کشورهای زورگوی غربی بود و آنها مهمترین پایگاه خود را در منطقه از دست دادند.

دیدار با خانواده های شهدا وظیفه مسئولان است

فرماندار نظرآباد با بیان اینکه مردم ایران اسلامی افرادی مومن و ولایت‌مدار هستند، گفت: به طور قطع توطئه های دشمنان نتیجه‌ای ندارد چرا که ملت ایران به ویژه نسل جوان بیش از هر زمان دیگری گوش به فرمان ولایت بوده و به عهد خود با ولایت پایبند هستند.

وی تاکید کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی کشور باید ترویج فرهنگ ولایت‌مداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و تا زمانی که ملت ایران از چنین فرهنگ غنی برخوردار هستند، کشورهای زورگو توان تعرض و آسیب رساندن به انقلاب اسلامی و نظام مقدس ما را نخواهند داشت.

آقایی با اشاره به برخی از دغدغه‌های مقام عظمای ولایت بیان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی معظم‌له این است که فرهنگ دفاع مقدس به درستی به نسل جوان منتقل شده و حتی تاکید فرمودند که امروز ارزش زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

آقایی افزود: خوشبختانه این مهم در دستور کار مدیریت ارشد استان البرز و شهرستان نظرآباد قرار دارد و یکی از برنامه‌های منظم فرماندار دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران است و به روسای دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید شده است که باید ارتباطی منظم با این بزرگواران داشته و در طرح‌ها و برنامه‌ها به طور ویژه به دغدغه‌ها و راهنمایی‌های خانواده معظم شهدا و ایثارگران عمل شود.

وی تأکید کرد: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی از رهبری هوشمند، با بصیرت و آگاه سود می‌برد و اگر حکومت‌های اسلامی مانند ملت‌های خود، سال‌ها قبل به هشدارهای رهبری عزیز ما توجه لازم را داشتند، امروز منطقه و جهان اسلام درگیر گروهک‌های جنایتکاری چون داعش و طالبان نبود.

جوانان باید هوشیار بوده و اجازه ندهند عده‌ای معدود بنای جدایی مردم و مسئولان را بگذارند

آقایی با اشاره به شرایط امروز کشور اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب تاکید فرمودند که رمز پیروزی ملت ایران بر رژیم ستمشاهی، وحدت بود و امروز نیز ما باید به این رهنمود ارزشمند توجه ویژه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: حفظ وحدت امر ولایت است و اگر خود را ولایت‌مدار می‌دانیم باید در عمل به رهنمودهای معظم‌له پایبند باشیم.

آقایی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ وحدت، خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: اجازه می‌خواهم در اینجا به طور مستقیم بخشی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت را که در دیدار جمعی از اعضای بسیجی هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور بیان فرمودند را نقل کنم. ایشان به صراحت تاکید فرمودند که حفظ وحدت، همدلی و انسجام در جامعه و پرهیز از هرگونه اختلاف و شکاف، نظر رهبری در این برهه حساس است. هرگونه سخن، حرکت و نوشته‌ای که حتی با نیت صادقانه باشد ولی موجب شکاف و انشقاق در جامعه، و ظلم به افراد شود، خلاف مصالح کشور و نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: این رهنمود صریح و بی‌پرده مقام عظمای ولایت است و ما شرعا و قانونا موظف هستیم که دغدغه‌های رهبری فرزانه و با بصیرت انقلاب را به طور عملی رعایت کرده و برای رفع آنها تلاش کنیم.

فرماندار نظرآباد متذکر شد: ما برای حفظ وحدت آحاد مختلف جامعه حجت شرعی داریم و ولی امر مسلمین به همه تکلیف فرموده‌اند که در این مسیر حرکت کنیم، بنابراین حذف نیروهای انقلابی و تقسیم‌بندی‌ مردم در قالب‌های خودی و غیر خودی با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست.

وی عنوان داشت: جوانان ما باید هوشیار بوده و اجازه ندهند عده‌ای معدود چه از روی جهل و نادانی و چه با نیت شوم، به هدف خود که جدایی و تفرقه بین مردم و مسئولان است، برسند.

آقایی در پایان با تأکید بر اینکه نسل جوان باید خوارج زمان خود را بشناسند، گفت: دوران صدر اسلام به ویژه دوران 5 ساله حکومت حضرت امیر (ع) که نمونه‌ای روشن از الگوی مدیریت الهی است، در پیش روی ما قرار داشته و باید با حفظ وحدت و روحیه ولایت‌مداری اجازه ندهیم که دشمنان خارجی و برخی افراد بدخواه و جاهل در داخل، ما را از عمل به رهنمودهای ولایت و اجرای فرامین رهبری عظیم‌الشأن انقلاب غافل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا