گوناگون

تفاوت زن و مرد تنها در میزان تقوا و دانش آن ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فائزه عبداللهی عصر سه شنبه در اولین نشست با بانوان استانداری ابراز داشت: زن و مرد در فطرت و سرشت خداوندی و هدف خلقت، برخورداری از استعدادها، امکانات، امکان کسب ارزش ها، پیشتازی از ارزش ها، پاداش و جزای اعمال در برابر خداوند یکسان هستند.

وی افزود: زنان با الهام از شریعت جامع و معتدل اسلام به منظور ایجاد زمینه رشد هماهنگ در ابعاد مادی و معنوی و همچنین زندگی فردی و اجتماعی در اجتماع به فعالیت می پردازند.

عبداللهی  اظهار داشت: کرامت انسانی زنان با توجه به تناسب بین حقوق و مسئولیت ها در جامعه بین زنان و مردان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زنان و مردان از نظر ویژگی جسمی و روانی دارای تفاوت هایی هستند، عنوان داشت: این تفاوت ها مبتنی بر خلقت الهی و گوشه ای از راز تداوم حیات بشری کلیت منسجمی را تشکیل می دهند.

مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان ادامه داد: این تفاوت ها باعث ایجاد تفاوت های طبیعی  و حقوقی بین زنان و مردان می شود که مبتنی بر عدالت خداوند است که البته منجر به کم شدن ارزش زنان  و یا تبعیض های ظالمانه بین زنان و مردان نمی شود .

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا در 14 حوزه فعالیت های خود را در حوزه زنان گسترش دهیم، تصریح کرد: در حوزه تحکیم بنیاد خانواده، تعمیق باورهای دینی، توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، توسعه تعاملات بین المللی ، گسترش سازمان های مردم نهاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه سلامت و فراغت، ساماندهی و ارتقاء پژوهش در امور زنان و خانواده  از جمله این فعالیت هاست.

عبداللهی ادامه داد: اصلاح قوانین و مقررات، اصلاح امور معیشتی و اقتصادی ، برطرف کردن مشکلات تامین اجتماعی، توسعه زنان مدیر، نخبه و فرهیخته، و اصلاح ساختارها از دیگر فعالیت هایی است که در حوزه زنان در نظر داریم گسترش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت تدبیر و امید بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم بخصوص زنان انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا