گوناگون

طرح نصب پنل های خورشیدی در طبس اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رخ افروز عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نصب پنلهای خورشیدی  با هدف تولید انرژی برق در سطح شهرستان طبس اجرا شده است که به عنوان مهمترین منبع تجدید پذیر و کاهش الایندگی هواو کمک به تامین برق مصرفی در سطح کشور انجام میشود.

وی تصریح کرد:اعتبار لازم برای اجرای این طرح از محل بند 69 قانون بودجه سال 92 با هزینه 242 میلیون تومان اجرا شده و این اعتبارات برای نصب درمجموع 22 کیلو وات از پنلهای خورشیدی در دو مدرسه و دومسجد و یک اداره هزینه شده است.

وی افزود: محل نصب پنلهای خورشیدی  به گونه ای در نظر گرفته شده که در انظار عمومی باشد  تا بیشترین فرهنگ سازی را برای استفاده از این انرژی پاک داشته باشیم.

رئیس شرکت توزیع برق طبس مهمرین مزیت استفاده از پنلهای خورشیدی را نداشتن هزینه نگهداری و بهره برداری دانست و افزود: این طرح دارای عمری 20 ساله است.

وی توسعه استفاده از انرژي هاي تجديدپذير مانند گرما و آفتاب را در شهرستان طبس مهم خواند و ادامه داد: در اين رابطه بايد در بين اقشار مختلف مردم فرهنگ سازي صورت گيرد و دستگاه های دولتي مي توانند با نصب صفحه های خورشيدي، زمينه ساز توسعه استفاده از آن در شهرستان باشند.

رخ افروز اظهارداشت: دولت در بودجه سال جاري و سال آينده درخصوص نصب پنل هاي خورشيدي براي مشترکان تسهيلات خوبي در نظر گرفته و شرکت برق منطقه اي خراسان جنوبی و شهرستان طبس در استفاده از اين تسهيلات نيز پيشقدم بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا