گوناگون

تقدیر آیت الله سبحانی از دکتر روحانی/ کاهش جمعیت یک تهدید است

81135521 5646191

به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه در دیدار رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، میزان رشد جمعیت کشور را نامناسب دانست و گفت: مسوولان باید تلاش کنند تا هم آمار ازدواج و هم آمار جمعیت افزایش پیدا کند.

وی با بیان این که کاری کنید تا هم در کشور و هم در استان قم آمار ازدواج بالا برود، اظهار کرد: امروز کشور بر اساس اشتباهی که 20 سال پیش انجام شد رو به پیری می رود و اگر به همین نحو پیش برویم در آینده جوانی که بتواند چرخ اقتصاد و سایر امور را بچرخاند نخواهیم داشت.

وی گفت: تحدید جمعیت هنگام تحریم بود که چیزی به ما نمی دادند ولی ابزار جلوگیری از ازدیاد جمعیت را مجانی به ما می دادند.

وی با بیان اینکه در بیمارستان ها تلاش کنید تا ابزار و ادوات جلوگیری از فرزند از بین برود، گفت: ژاپن یک هشتم ایران وسعت دارد اما جمعیتش بیش از ایران است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند متعال می فرماید که من شما را با فرزندان کمک می کنم.

وی گفت: من بر اساس وظیفه شرعی می گویم که اگر به همین حالت پیش برویم نظام در خطر است و متاسفانه شعار ˈفرزند کمتر زندگی بهترˈ به یک فرهنگ تبدیل شده است و حتی این امر در میان فرزندان روحانی نیز مشاهده می شود.

** چند توصیه بهداشتی از منظر دین

وی با اشاره به کتاب های حدیث گفت: انسان یک حیثیت جسمانی و بدنی و یک حیثیت روحی و ایمانی دارد؛ پزشکی به بخش جسمی، و دین و مذهب به جنبه اخلاقی و معنوی انسان مرتبط می شود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه عقل سالم در بدن سالم است، گفت: انسان کامل هم از لحاظ جسم باید کامل باشد و هم از لحاظ روح باید تکامل یابد چرا که انسان رنجور از ناحیه جسم؛ درست تعقل، فکر و اندیشه نمی کند.

وی با بیان اینکه بین دانش پزشکی و دین ارتباط است، گفت: کتاب ˈعروه الوثقیˈ را مطالعه کنید، مشاهده می کنید که فقیه با طبیب از اول تا آخر همراه است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: شما عهده دار مسوولیت در استانی هستید که مرکز علم، فقه، تقوا و دین است از اینرو تلاش کنید تا نواقص موجود را رفع نمایید.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به خبر رایگان شدن ˈزایمان طبیعیˈ توسط وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این عمل بسیار خوب و قابل تقدیر است، اما پزشکان را ملزم کنید که از لحاظ دینی و اخلاقی ˈعمل سزارینˈ فقط در هنگام ضرورت انجام دهند.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه اگر به وظایف شرعی خود در غذاخوردن عمل کنیم کمتر دچار مشکل می شویم، گفت: انسان پیش از سیر شدن باید دست از غذاخوردن بکشد و غذاهای سرخ کردنی نیز در اسلام مکروه است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه کار کردن خوب است، اظهار کرد: شام را نیز باید در ابتدای مغرب میل کرد نه اینکه در انتهای شب و هنگام خواب غذا خورد.

وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه آقای روحانی (رییس جمهوری) به بخش کشاورزی بها داده است، گفت: اگر کشاورزی ایران را احیا کنیم ما دیگر نیازی به واردات نداریم و بسیاری از زمین ها به خاطر نبود ادوات کاشته نمی شود.

در این دیدار دکتر ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گزارشی از فعالیت های این دانشگاه ارایه داد. ک/3

7406/ 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا