گوناگون

تلاش ايتاليايي‌ها براي منصرف کردن پراندلي

دمتريو آلبرتيني، نايب رئيس فدراسيون فوتبال ايتاليا اعلام کرد که او و همکارانش در تلاش هستند چزاره پراندلي، سرمربي تيم ملي اين کشور را از تصميم خود براي ترک آتزوري منصرف کنند.

به نقل از تسنيم، پراندلي بلافاصله پس از شکست ايتاليا برابر اروگوئه در دور سوم بازي‌هاي مرحله گروهي جام جهاني 2014 و حذف آن از گردونه رقابت‌ها، استعفا کرد و گفت استعفايش هم قطعي و غيرقابل بازگشت است.

با اين حال ايتاليايي‌ها اميدوارند او را که لاجورديپوشان را دو سال پيش به فينال يورو 2012 و به آساني به جام جهاني 2014 رساند، حفظ کنند.

آلبرتيني که پس از استعفاي جان کارلو آبته، رئيس فدراسيون فوتبال ايتاليا (به دنبال ناکامي آتزوري در جام جهاني) زمام امور را در دست دارد، به شبکه راي اسپورت ايتاليا گفت: قاعدتاً نمي‌توان قضاوت مثبتي درباره عملکرد تيم در اين دوره از جام جهاني داشت. ما در حالي در جام جهاني حضور داشتيم که بعد از بازي اول خود (پيروزي 2 بر يک برابر انگليس) توقعات از ما زياد شد.

آلبريتي افزود: آبته پيش از بازي برابر اروگوئه به من گفته بود که تصميم به استعفا دارد. حالا مهمترين چيز اين است که به فکر راهي براي هموار کردن مسير کاري رئيس جديد باشيم. روز دوشنبه جلسه‌اي تشکيل خواهيم داد و در اين خصوص تصميم‌گيري مي‌شود. البته انتخاب اعضاي جديد براي هيئت مديره فدراسيون فوتبال کمي زمانبر خواهد بود.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال ايتاليا تصريح کرد: وضعيت براي چزاره پراندلي کمي متفاوت است، چرا که مأموريت بعدي تيم ملي 4 سپتامبر آغاز مي‌شود (مرحله مقدماتي يورو 2016)، پس لازم است جلسه‌اي تشکيل شود تا در مورد مربي که براي دو سال آينده هدايت تيم را برعهده خواهد گرفت تصميم‌گيري شود. من با چزاره صحبت کرده‌ام و او از تمايلش به ترک تيم گفت اما روز دوشنبه يک بار تلاش خواهيم کرد تا او را از تصميمش منصرف کنيم. با وجود ناکامي که در اين جام جهاني رقم خورد، در مجموع کاري که پراندلي در چهار سال گذشته در يورو 2012 و جام کنفدراسيون‌ها انجام داد، قابل قبول بوده است.

ايتاليا با قبول شکست برابر اروگوئه براي دومين دوره متوالي در مرحله گروهي جام جهاني حذف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا