گوناگون

تلفات شبکه توزیع برق در سمنان نصف میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان گفت: با توجه به ساختار شبکه، طراحی مناسب، بهره‌برداری شایسته، تعمیرات به موقع و نگهداری مطلوب شبکه و تاسیسات برق رسانی، در حال حاضر میزان تلفات شبکه توزیع برق استان 50 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق استان با بیان این که ضریب نفوذ برق در استان 100 درصد است، افزود: این شرکت به بیش از 333 هزار مشترک خدمات می‌دهد و برای تامین برق مشترکان بالغ بر 10هزار و 800 کیلومتر شبکه توزیع برق احداث شده است.

وی با بیان این که بیش از 70 درصد انرژی الکتریکی استان صرف تولید می‌شود، اظهار داشت: اساساً جهت گیری و رویکرد مصرف برق در استان به سمت فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی است.

موسوی‌زاده به وضعیت مناسب شاخص‌های مهم صنعت توزیع برق سمنان اشاره کرد و یادآور شد: کاهش زمان خاموشی مشترکان و عدم اتلاف و هدر رفت انرژی از ویژگی‌های بارز این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: برگزاری اولین جلسه شورای اداری استان با رویکرد مدیریت مصرف برق دستگاه‌های اجرایی در شرکت توزیع برق استان، حضور در مجمع علما و تبیین مطالب مرتبط با اصلاح الگوی مصرف، برگزاری همایش ویژه مشترکین صنعتی و نمایندگان مدیریت مصرف ادارات و توجه جدّی به انرژی‌های نو از جمله اقدامات این شرکت در حوزه فرهنگ سازی مدیریت مصرف است.

هم‌چنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در نشست پایانی بازدید وزیر نیرو از نیروگاه شهید بسطامی شاهرود گفت: شهرستان‌های شاهرود و میامی دارای 114 هزار مشترک برق هستند و برای این تعداد مشترک، حدود 4 هزار کیلومتر خطوط برق دایر شده است.

موسوی‌زاده با عنوان این که در این دو شهرستان به ازای هر مشترک به لحاظ شاخص پراکندگی حدود 25 متر شبکه برقرار و سرمایه‌گذاری گردیده اضافه کرد: 116 روستای برق دار در شهرستان‌های شاهرود و میامی از نعمت برق برخوردارند.

وی با اعلام این که طی سال گذشته قریب 420 پروژه عمرانی برق رسانی در شهرستان‌های ذکر شده اجرایی شده تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای این پروژه‌ها 51 میلیارد و 399 میلیون ریال است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا