Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

تماشای حیواناتی از سراسر جهان با بازدید از باغ وحش شانگهای

باغ وحش شانگهای یکی از خارق العاده ترین باغ وحش های جهان است. در این باغ وحش حیواناتی از 5 قاره جهان به چشم می خورند. برای تماشای تصاویر در ادامه با ما همراه شوید.

اگر به چین سفر می کنید و شانگهای را برای بازدید و گشت و گذار انتخاب کرده اید، در برنامه سفر پیشنهاد می دهیم که به تماشای باغ وحش شانگهای هم بروید. در میان جاذبه های شانگهای، این پارک بزرگ نه تنها آب و هوایی دلچسب دارد بلکه انواع حیوانات نادر جهان را از نزدیک در آنجا خواهید دید. حیواناتی که شاید در دیگر کشورهای جهان به سختی بتوان آن ها را یافت. از مزیت های این باغ وحش، دسترسی راحت گردشگران به آن است. چرا که با مترو و در کمترین زمان می توانید خود را به این منطقه برسانید.

باغ وحش شانگهای

اطلاعات کلی راجع به باغ وحش شانگهای

باغ وحش شانگهای یک باغ وحش دولتی در محیط و زمینی بسیار وسیع بوده که در گذشته به آن پارک حومه غربی شهر شانگهای گفته می شد. در سال ۱۹۸۰ میلادی این پارک را به یک باغ وحش بزرگ تبدیل نمودند که هم اکنون در میان جاذبه های شانگهای توانسته گردشگران فراوانی را به خود جذب کند. زمین باغ وحش و پارک که در منطقه غربی شهر، تا مجاورت فرودگاه بین المللی هونگجیائو کشیده شده، در واقع مساحتی به ابعاد ۷۴۰،۰۰۰ متر مربع و بیش از ۶۰۰۰ حیوان را شامل می شود.

باغ وحش شانگهای

 

حیوانات این باغ وحش همانند پانداهای غول پیکر، میمون های طلایی، ببرهای جنوب چین، ببرهای منچوری (سیبری)، تمساح های یانگ تسه و نوعی گوزن به نام الک ها، نه تنها بومی کشور چین هستند بلکه از سراسر جهان به اینجا آورده شده اند. حیواناتی مانند زرافه، کانگورو، پنگوئن، گرگ، شیر دریایی، شترمرغ و گربه وحشی پشمالو را در میان حیوانات این پارک خواهید دید.

بخش میمون های طلایی در باغ وحش شانگهای

وارد پارک شده و سپس به سمت چپ بروید. به اولین منطقه ای که به آن می رسید، منطقه پستانداران اولیه است. جایی که انواع گونه های میمون و گوریل ها زندگی می کنند. در این ناحیه انواع بابون ها، میمون های طلایی، گوریل ها و شامپانزه ها را می توان از نزدیک تماشا کرد. میمون های طلایی یک نوع حیوان خانگی منحصر به فرد و نادر در چین هستند که محبوبیت زیادی دارند. رژیم غذایی میمون های طلایی معمولا شامل برگ درختان و انواع میوه ها بوده و به همین دلیل در مناطقی زندگی می کنند که میوه های فراوانی دارند. به طور مثال در کاوش هایی که برای پیدا کردن محیط زندگی میمون های طلایی انجام شده، محققان فهمیده اند که این میمون ها اغلب در میان جنگل های بامبو زندگی می کنند. چرا که در این جنگل ها پر از درختان میوه و بامبو است. در نتیجه یک زیستگاه عالی برای زندگی چنین حیوان را فراهم می کند.

باغ وحش شانگهای

فیل های آسیایی، زرافه های آفریقایی، کرگدن ها و آلپاکاها را در این منطقه و زیستگاه پارک می توانید از نزدیک تماشا کنید. آلپاکاها به دلیل ظاهر بانمکی که دارند، در میان گردشگران و مردم چین مخصوصا کودکان بسیار طرفدار داشته و بیشتر بازدید کننده ها ترجیح می دهند که در این زیستگاه زمان بیشتری را بمانند.

پانداهای غول پیکر

اگر به راه خود ادامه دهید، به بخش حیوانات گوشت خوار خواهید رسید اما قبل از آن، پانداهای غول پیکر را خواهید دید. حیواناتی مانند ببرهای سفید بنگال، ببرهای منطقه جنوب چین و هند (ببر بنگال)، شیرهای آفریقایی و خرس های آسیایی را جدای از یکدیگر و پانداها زندگی می کنند. شاید از خود بپرسید که چرا پانداهای غول پیکر را که گیاه خوار هستند در میان حیوانات گوشت خوار نگه می دارند؟ در حقیقت، در گذشته پدران و اجداد پانداها گوشت خوار بوده اند. در طول زمان و به دلیل وجود قحطی در شکار و تغییرات اقلیمی و محیطی رژیم غذایی این حیوان تغییر نموده و به درخت بامبو تبدیل شده است. سیستم گوارشی و هضم غذا در این حیوان هم اکنون تنها می تواند بامبو را هضم کند و دیگر نمی توانند گوشت بخورند. به همین دلیل است که این حیوان را در میان این حیوانات نگهداری می کنند.

باغ وحش شانگهای

غرفه پانداها در باغ وحش شانگهای شامل دو نژاد پاندا به نام پاندای غول پیکر و پاندای قرمز بوده و هر یک محوطه ای جداگانه دارند. محوطه ای که برای پانداهای غول پیکر ساخته اند، فضایی شبیه به بادبزن چینی است که فضای روبازی برای هواخوری پانداها و زمین بازی سربسته ای هم برای بازی آن ها در نظر گرفته اند. شما به عنوان بازدید کننده می توانید پانداها را در هر دو منطقه و از میان دیواری پرچین مانند تماشا کنید. در این محوطه، انواع درختان، چمن، کوه های مصنوعی و استخرهایی ساخته اند تا پانداها از بازی میان آنها لذت ببرند.

منطقه ای که برای پانداهای قرمز ساخته اند، دایره ای شکل بوده و به پانداهای قرمز امکان استراحت روی شاخه های درختان را می دهد. همچنین به این حیوان اجازه می دهد تا در زیر آفتاب دراز کشیده و استراحت کند. تمام این محوطه ها پر از شاخه ها، برگ ها و درختان بامبو بوده تا غذای کافی برای پانداها را تامین نماید. پانداها یک زندگی کامل و بدون مراقبت را در آنجا می گذرانند و اگر گردشگری بخواهد به آن ها نزدیک شده و آن ها را نوازش کند، به او اجازه داده می شود. تنها باید از قبل با نگهبان این منطقه هماهنگ نموده و هزینه آن را بپردازید.

تپه شیرها و ببرها

یکی دیگر از بخش های باغ وحش شانگهای که بسیار برای توریست ها و بازدید کنندگان جذاب است، بخشی به نام تپه شیرها و ببرها هستند. منطقه ای که برای حیوانات گوشت خوار در نظر گرفته شده را به سه بخش جداگانه تقسیم کرده اند. ۳ منطقه شرقی، مرکزی و غربی که در هر یک سه نوع ببر نگهداری می شود. ببرهای منچوری یا همان ببر سیبری، شیرهای آفریاقیی و ببرهای جنوب چین را در این ۳ منطقه می توان یافت. اگر به این منطقه بروید، می توانید دیواری را ببینید که شما را از محیط زندگی این حیوانات جدا نموده است.

باغ وحش شانگهای

در نتیجه با خیالی آسوده و با ایمنی بیشتر می توانید از این حیوانات بازدید داشته باشید. از میان دیوار و حصاری که وجود دارد، حیوانات وحشی را خواهید دید که در میان چمنزارها، جنگل ها و آب ها حرکت می کنند. همچنین روی دیوارها نیز نقاشی از این حیوانات وحشی کشیده شده است. کودکان و خانواده هایی که به این جاذبه شانگهای می آیند، ببرها و شیرها را خواهند دید و حتی می توانند غرش آن ها را نیز بشنوند.

بخش پرندگان چشم نواز و رنگارنگ

پس از اینکه از منطقه حیوانات گوشت خوار در باغ وحش گذر کردید، شاید دلتان بخواهد که قوی سفید آرامی را تماشا کنید که درون برکه ای آبی شنا می کند یا حتی پرنده ای عجیب ببینید. می توانید به بخش پرندگان بروید. بخشی که در آن حتی پنگوئن های دوست داشتنی آفریقایی را می توانید از نزدیک ببینید. برای استراحت و آرامش پیشنهاد می دهیم که به بخش پرندگان بروید.

در اینجا می توانید بیش از ۴۰ نوع پرنده را در باغ تماشا کنید که در میان آن ها پرندگانی همچون قو، چکاوک، مرغ انجیر خوار، فاخته و اردک ماندریانی که بسیار هم مشهور است، قرار گرفته اند. حواصیل آسیایی، قوی سیاه، قوی مهاجر ووپر، فلامینگو و طاووس را هم در این مجموعه نگهداری می کنند.

باغ وحش شانگهای

اطراف این دریاچه را انواع گیاهان آبزی پوشانده است. جدای از پرندگانی که در این محیط مشابه طبیعت وحشی زندگی می کنند، پرندگان بسیاری هر ساله برای لانه سازی به اطراف دریاچه می آیند. تماشای لانه پرندگان و جوجه هایی که تازه از تخم بیرون آمده اند، نه تنها برای گردشگران هیجان آور است؛ بلکه امکان مطالعه و تحقیق بر روی پرندگان را هم فراهم می کند. چنین زیبایی توریست ها را تشویق می کند تا برای ساعت ها در این منطقه به نظاره بنشینند.

منبع: travelchinaguide

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا