گوناگون

تمامی حقوق مردم منطقه سادات محمودی در اجرای سد خرسان 3 لحاظ شود

81169663 5705548

به گزارش خبرنگارایرنا، سید موسی خادمی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت سدهای موجود در کهگیلویه وبویراحمد افزود: اجرای سد خرسان 3 هرچند به لحاظ اهداف کلان ملی یک پروژه با اهمیت در حوزه برق آبی محسوب می شود اما لزوم مطالعات دقیق اجتماعی و رفع نگرانی کامل مردم و احقاق حق و حقوق آنها نیز باید مورد تاکید مجریان قرار گیرد.

وی بیان کرد: آنچه مسلم است اینکه هنوز توجیه فنی ، اقتصادی و از همه مهمتر موضوعات اجتماعی این طرح نه برای مردم منطقه و نه مسوولان اجرایی این استان مشخص نیست.

وی ابراز داشت: مطالعات اجتماعی انجام شده از سوی مشاوران و مجریان طرح سد خرسان 3 به نظر می رسد ناقص و دارای ایرادها و اشکالات متعدد بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: جلب اعتماد ، توجیه و اقناع مردم حتی از لحاظ روان شناختی و موضوعات اجتماعی یکی از موارد مهم در اجرای این پروژه مهم بوده که مغفول مانده است.

خادمی یادآور شد: در سفر اخیر مسوولان اجرایی استان به منطقه سادات محمودی دنا موجی از نارضایتی و نگرانی از اجرای این سد و غرق شدن بخش عمده ای از میراث تاریخی ، فرهنگی در میان مردم منطقه حاکم بود.

وی ابراز داشت: تا رفع تمامی نگرانی ها و مشخص شدن حق و حقوق مردم منطقه آغاز عملیات اجرایی این سد در حوزه استان کهگیلویه وبویراحمد باید متوقف شود.

وی از تشکیل کمیته تخصصی با حضور مجریان و مشاوران این طرح با مسوولان اجرایی استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و افزود: خروجی این جلسات کارشناسی را طی نامه ای به دفتر ریاست جمهوری ، معاونت راهبردی ایشان و وزارت نیرو ارسال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با اجرای سد خرسان 3 بیش از 17 روستای منطقه سادات محمودی دنا زیر آب خواهد رفت.

برخی از مردم ، دهیاران و اعضای شوراهای روستای منطقه سادات محمودی دنا با حضور در این نشست بر مخالفت شدید خود مبنی بر اجرای این سد تاکید داشتند.

حجم مخزنی این سد حدود 10 هزار و 158 میلیون مترمکعب برآورد شده و یکی از بزرگترین و جزو 10 سد بزرگ کشور محسوب می شود.

671/7530



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا