گوناگون

تمایلات شخصی ریشه و زمینه ورود افراد به فساد است

81148421 5667657

به گزارش خبرنگارایرنا ، حجه الاسلام سید رسول محمود آبادی در جمع مدیران ،معاونین سازمان های تابعه و مدیران مناطق شهرداری شیراز، خلوص نیت را رمز پذیرش اعمال ذکر کرد و خاطرنشان ساخت : اگر انسان در کارها با اخلاص حرکت کند و به وضع موجود خود اکتفا نماید قطعاً اعمال انسان مجاهدت در راه خدا محسوب می شود چرا که بر اساس روایات اسلامی شخصی که به دنبال روزی حلال باشد به مثابه جهاد در راه خداست.

بازرس کل استان فارس با ذکر این مطلب که تمام غفلت های انسان ناشی از عدم شناخت خداست افزود: نافرمانی های انسان زاییده فراموشی است و زمانی انسان ناظر واقعی را فراموش نخواهد کرد که عظمت آن را بشناسد.

حجت الاسلام محمودآبادی با توجه به نقش و اهمیت نظارت، بیان داشت انسان توسط ناظران بیرونی و درونی به صورت مستمر مراقبت می شود،به جز نظارت عالیه خداوند فرشته موکل انسان به عنوان ناظران بیرونی و فطرت و نفس لوامه به عنوان ناظران درونی اند.

رییس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور توکل بر خدا در امور را تنها راه برون رفت از مشکلات و گرفتاری ها ذکر کرد و ادامه داد : عزت و ذلت در ید قدرت الهی است و کسب موقعیت و مقام بدون در نظر گرفتن خداوند دوام و بقایی نخواهد داشت و زود گذر است و انسان را به تباهی می کشاند.

بازرس کل استان فارس در خصوص وظیفه دستگاه های اجرایی نسبت به سازمان، با اشاره به قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تصریح نمود، هیچ یک از مستخدمین به بهانه کسب تکلیف و هماهنگی از مافوق خود نمی تواند باعث وقفه و اخلال در روند بازرسی شوند و برای مستنکف، قانون مجازات پیش بینی نموده است.

وی خروجی سازمان بازرسی را بسیار مهم توصیف نمود و افزود : در صورتی که گزارشات سازمان بازرسی حاوی وصف کیفری باشد گزارش تنظیمی به محاکم قضایی و اگر متضمن تخلفات اداری باشد به هیئات رسیدگی به تخلفات اداری ارسال می شود همچنین پیشنهادات اصلاحی به بالاترین مقام جهت عملیاتی شدن آن ارسال می شود و ظرف مدت ده روز مسئولین مربوطه مکلف به شروع عملیات جهت اجرایی نمودن پیشنهادها می باشند.

حجت الاسلام محمودآبادی کارکنان و مدیران را سرمایه های نظام ذکر کرد و یادآوری نمود : اعتقاد ما این است که کارکنان از شریف ترین انسان ها هستند و بزرگترین وظیفه دستگاه های نظارتی حفظ آنها می باشد.

وی رسالت سازمان بازرسی را تقویت مدیران و کارکنان دانست و خاطرنشان ساخت : سازمان بازرسی در کنار مدیران و کارکنان مجموعه اداری است و هیچ وقت مقابل آنها نبوده است .

وی ازآمادگی اداره کل بازرسی به منظور کمک به مجموعه اداری سخن گفت و افزود: در صورتیکه مدیران در خصوص موضوعی با ابهام مواجهند می توانند از نظرات کارشناسی بازرسی استفاده نمایند.

رئیس منطقه سه سازمان بازرسی با توجه به کارکرد شهرداری، تکریم ارباب رجوع را از مهم ترین وظایف شهرداری ذکر کرد و خواستار برگزاری دوره های آموزشی در این رابطه به منظور ارتقاء سطح رضایتمندی مردم شد.

وی 75 درصد از تخلفات موجود در بدنه اداری کشور را ناشی از عدم آگاهی کارکنان نسبت به قوانین و مقررات ذکر کرد و خاطر نشان ساخت : متاسفانه بررسی های سازمان بازرسی حکایت از این دارد که اکثر انحراف ها و سوء جریانات، سهوی و از کم دانشی نسبت به قوانین نشات می گیرد.

بازرس کل استان فارس تقویت نظارت درون سیستمی را یکی از مهمترین وظایف مدیران ذکر کرد و ادامه داد : قطعا حضور نظارت بیرونی با هزینه های بیشتری همراه خواهد بود و جهت جلوگیری از هزینه برخورد توصیه نمود واحدهای نظارت درونی نسبت به مسئولیت خود گرفتار روزمرگی نشوند. ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا