گوناگون

فرماندار میامی : معلم نمونه بارزی از ایثارگری است

81148409 5667640

ˈاحمد قاضی ˈ روز شنبه با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم به خبرنگار ایرنا افزود : اولین آموزگار و مربی بشریت خداوند متعال بوده است و از این رو شغل معلمی جایگاه والایی دارد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در باره جایگاه معلم فرمودند ،معلمی شغل انبیاست است گفت : احترام به شخصیت معلمان همیشه باید مورد توجه همگان باشد.

وی با بیان اینکه آثار شخصیت های علمی و فکری این سرزمین پس از گذشت قرن ها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان است ،افزود : این امر نشانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلم در ایران است و بدون تردید،برآمدن و درخشش یک چهره علمی ،حاصل ساختار منسجم آموزشی و سلسله ای توانا از تعلیم دهندگان است.

وی خاطر نشان کرد : معلمین با تلاش خود شخصیت های علمی را در عرصه های مختلف برای ملت ها می سازند و زمینه ساز آفرینش تمدن و فرهنگ می شوند.

فرماندار میامی گفت : فعالیت و حضور در جبهه فرهنگ و هنر ، کمتر از حضور در جبهه ها و سنگرهای هشت سال دفاع مقدس نبوده و نخواهد بود.

وی تاکید کرد : جهادگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای حفظ آرمانها و دستاوردهای نظام و جان ، مال و ناموس ملت مسلمان ایران در سنگرهای نظامی ،دفاع کردند و معلمین و فرهنگیان نیز در سنگر علم و دانش در جهت توسعه فرهنگ ایران اسلامی تلاش کردند.

وی ادامه داد : زحمات معلمین از زمان آغاز انقلاب اسلامی تا کنون در هر برهه از زمان برای حفظ فرهنگ اسلامی در سنگرهای علم و دانش ،قابل تقدیر است.

وی گفت : تلاش معلمین برای به تصویر کشیدن جلوه های عشق و ایثار در تاریخ پرافتخار این سرزمین ،ستودنی است.

قاضی افزود : روز معلم، روز تجلیل و تقدیر از ارزشهای والای انسانهای فرهیخته و اندیشمندی است که ایثارگرانه با نور وجودشان مسیر سعادت را برای رهروان خویش روشن می سازند.

وی با شاره به اینکه سالجاری به فرموده مقام معظم رهبری بنام افتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری ­شده است ،گفت : دولت تدبیر و امید تحول راهبردی بنیادی در آموزش و پرورش با تکیه بر نقش محوری و الگویی معلمان را مورد توجه قرار داده است.

فرماندار میامی ابراز امیدواری کرد در سال اقتصاد و فرهنگ بیشترین بهره برداری را در بحث آموزش از وجود معلمین برای ارتقای فعالیت های اقتصادی و فرهنگی شاهد باشیم .ک/3

1496/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا