گوناگون

تملک 829 واحد تولیدی از سوی بانکها/ پنج هزار واحد تولیدی متوقف هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد علی سید ابریشمی صبح پنجشنبه در جلسه هم‌ اندیشی کارفرمایان وکارآفرینان صنایع شهرستان بابل در شهرک صنعتی رجه اظهار داشت: از 829 واحدی که در کل کشور درتملک بانکها قراردارد 108 واحد متعلق به مازندران است که یک هشتم واحدهای شهرکها را شامل می شود که فعالیت 58 واحد به صورت کامل متوقف و بسته شد.

وی عنوان کرد: تعداد 929 شهرک مصوب در کشور وجود دارد که حدود 730 شهرک در حال بهره برداری است و 124 هزار هکتار تحت اختیار  شهرک بوده که  از این تعداد 50 هزار هکتار زمین صنعتی وقابل استفاده است و16 هزار هکتار  در اختیار تولیدکنندگان و صنعتگران قرار داشته و از آن بهره برداری می کنند، ضمن اینکه  31 هزار هکتار درحال احداث صنعت است.

سیدابریشمی از اشتغال بیش از 650 هزار نفر در این شهرکها خبر داد وبیان داشت: متاسفانه در سالهای اخیر از 31 هزار واحد صنعتی مشغول کار حدود پنج هزار واحد به دلایل مختلف متوقف شد که عمدتا در بین سالهای 85 تا 91 بوده است.

این مسئول اذعان داشت: متاسفانه به دلیل مشکل نقدینگی موجود در کشور  واحد های صنعتی  با ظرفیت کامل کار نمی کنند .

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشورگفت:  جلوگیری از توقف واحد های صنعتی وراه اندازی واحد های صنعتی متوقف شده از جمله مهمترین برنامه پیشرو بوده که باید با نشست بین مدیران وصنعتگران حل شود.

این مسئول تصریح کرد: 37 شهرک در مازندران مشغول فعالیت بوده که حدود دو هزار هکتار زمین در اختیار آنهاست .

وی افزود:  به طور متوسط برای احداث هرشهرک به 50 هکتار زمین نیاز است تا زیرساختها آماده شود اما متاسفانه به دلیل محدودیت زمین برای احداث شهرک در مازندران امیدواریم مسئولان استانی ،محیط زیست  وکشاورزی در راستای توسعه شهرکهای موجود اقدام کنند.

سید ابریشمی اظهارداشت:  متاسفانه اولین شهرک مازندران در سال 71 ایجاد شد واین نشان می دهد طی اوایل انقلاب زیرساخت مناسب برای سرمایه گذاری صنعتی فراهم نشد واین امر زمینه ایجاد مشکلات عدیده از جمله بیکاری کرده است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا