گوناگون

مانور بزرگ امداد و نجات استانی در دامغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر محمدخانی صبح پنج شنبه در حاشیه برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات استانی در دامغان افزود: در مانور تخصصی امداد و نجات جاده ای که در جاده دامغان – چشمه علی به مرحله اجرا در آمد تیم تخصصی جاده ای خواهران دامغان وارد عمل شده و پس از تثبیت و رهاسازی مصدومین، و انجام اقدامات اولیه درمانی، آنان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی اطفاء حریق نیز در حین عملیات توسط تیم مذکور انجام شد گفت: در بخش دیگری از مانور که در سد شهید شاهچراغی دامغان انجام گرفت، تیم کوهستان با بستن کارگاه تیرول به طول 200 متر به انتقال دو نفر مصدوم از بالای کوه بر روی قایق داخل آب اقدام کردند.

معاون امداد و نجات استان سمنان تصریح کرد: انتقال مصدوم از بالای دیواره صعب العبور 50 متری به پایین از دیگر قسمت های مانور بود همچنین استفاده از خودروی مخصوص “آرگو” در آب جهت انتقال مصدومان نیز انجام گرفت تا این خودرو نیز از لحاظ فنی و عملیاتی مورد تست و آزمایش قرار گیرد.

محمدخانی در پایان گفت: برگزاری این مانور و توان عملیاتی تیم های امدادی استان رضایت بخش بود و امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی بیشتر و مانورهای تخصصی توان عملیاتی نیروهای امدادی استان را در مواجهه با سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی ارتقا دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا