گوناگون

تند باد 99 میلیارد ریال به باغ های زرندیه خسارت وارد کرد

81184065 5730698

ˈجعفر عباسیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تند باد هفته گذشته با سرعت 90 کلیومتر بر ساعت به وقوع پیوست که بر اثر آن باغ های سیب، پسته و انگور این شهرستان در سطح پنج هزار و 700 هکتار دچار خسارت شد.

وی بیان کرد: بر اثر این تند باد پنج درصد از محصول های سردرختی شامل سیب، پسته و انگور به میزان یک هزار و 656 تن از بین رفت.

عباسی با اشاره به این که تولیدات کشاورزی یکی از پرمخاطره ترین فعالیت های اقتصادی است، گفت: بلایای طبیعی، آفات نباتی، انواع بیماری های گیاهی و تغییر ناگهانی دما ممکن است خسارت های زیادی به کشاورزان وارد کند، بنابراین بیمه محصول ها ضروری است.

وی با بیان این که سالانه بیش از 450 هزار تن انواع محصول های زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود، گفت: حدود 92 هزار تن از این میزان را محصول های باغی تشکیل می دهد که عمده آن ها شامل پسته، بادام، انگور و گردو است.

عباسی اظهار کرد: زرندیه دارای 13هزار و 500 هکتار باغ است و سالانه بیش از 25 درصد از محصول های باغی استان مرکزی در این شهرستان تولید می شود.

وی ادامه داد: محصول های باغی زرندیه به علت کیفیت بالا و زودرس بودن، جایگاه ویژه ای در بازار مصرف استان مرکزی و دیگر مناطق کشور دارد.ک/3

7338/686

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا