گوناگون

تهیه تصویب نامه افزایش اختیارات استانداران

سید حسین هاشمی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: طبق مصوبه وزارت کشور کارگروه 5 گانه مناطق که گروه یک شامل استان های تهران، قزوین، مازندارن، البرز، سمنان، گلستان و قم است عصر روز گذشته در استانداری تهران برگزار شد.
وی، تصریح کرد: کارگروه تولید در حال تهیه تصویب نامه ای برای هیئت وزیران است تا  مشکلات فراروی تولید را با اختیار دادن به استاندار بتوانند در قالب ستاد استانی حل کنند و مواردی که از سطح استانی خارج است در قالب همین کارگروه تولید و در رده بالاتر در سطح ملی نسبت به حل آن اقدام کنند.

استاندار تهران اظهار داشت: ایجادتعامل و هماهنگی بین ستاد مناطق، ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات، ایجاد هماهنگی در اجرای سیاست عمومی دولت، استفاده و بهره برداری از تجارب استان ها، تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص مسائل مهم منطقه ای، ارتقای شاخص های نظام برنامه ریزی در سطوح مناطق، تقویت نقش استان ها در تصمیم گیری های ملی و استانی، هم افزایی و ایجاد تبادل تجربیات وارائه برنامه های توسعه مناطق 8 هدفی است که برای این کارگره مشخص شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شده از این پس جلسات در هر استانی که بررگزار می شود رئیس جلسه استاندار همان استان باشد، افزود: نخستین جلسه کارگروه یک در تاریخ 22 خرداد سال جاری در استان قم با محوریت ایجادتعامل و هماهنگی بین ستاد مناطق، ایجاد هماهنگی در اجرای سیاست عمومی دولت، استفاده و بهره برداری از تجارب استان ها، تقویت نقش استان ها در تصمیم گیری های ملی و استانی، برگزارمی شود. 

استاندار تهران با اشاره به اینکه مسئولیت دبیرخانه این کارگروه به استان البرز محول شده است، تاکید کرد: کارگروه یک باید در سال 3 جلسه  در سطح استانداران برای بررسی موضوعات و محورهای مشخص شده برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات هر استانی نسبت به استان دیگر در زمینه تولید متفاوت است، ادامه داد: در این جلسه از استانداران درخواست شده مشکلات و نکات مثبت و منفی که در بخش تولید اعم از صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و جهانگردی وجود دارد را بررسی کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه مقرر شد استانداران نقطه نظرات خود را تا روز چهارشنبه به دبیرخانه ارائه کرده و با ارسال نقطه نظرات نهایی به وزیرکشور اقدامات لازم برای مراحل بعدی انجام گیرد.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا