گوناگون

توجه به بخش درمان از اولویت های مهم دولت است

81135027 5645407

به گزارش ایرنا، ˈنورمحمد فردیˈ روز چهارشنبه در همایشی که به مناسبت هفته سلامت و سالروز میلاد حضر ت زهرا(ع) و روز زن از سوی کمیته امداد شهرستان قدس برگزار شد، گفت: برگزاری چنین همایشهایی به منظور اطلاع رسانی شهروندان در خصوص سلامتی و آگاهی سازی آنها در این زمینه بسیار لازم و قابل تقدیر است.

وی از نظام ارجاع خانواده به عنوان یکی از دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: در این نظام بیمار توسط پزشک خانواده معاینه شده و پس از تشخیص اولیه بیماری در صورت نیاز به پزشک متخصص معرفی شده و با نظر متخصص، اگر نیاز به درمان طولانی تر و یا مراجعه به بیمارستان بود، برای درمان های تکمیلی به بیمارستان ارجاع داده می شود.

وی با اشاره به مزیتهای نظام ارجاع تصریح کرد: در صورتی که تشخیص بیماری به این صورت و مرحله به مرحله انجام شود، علاوه بر اینکه درمان سیر اصولی و مناسب خود را طی می کند، دارای کمترین بار مالی برای بیماران نیز خواهد بود.

وی با تاکید بر این موضوع که دریافت مبلغ مشخصی توسط همه شهروندان تحت عنوان یارانه برقراری عدالت نیست، افزود: عدالت زمانی برقرار می شود که هموطنانی که از تمکن مالی بالا برخوردارند از دریافت این مبالغ یارانه که عموما از دید آنها ناچیز است، صرفنظر کنند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید بر کم کردن فشار مالی تامین هزینه های بهداشت و درمان جامعه، گفت: دولت در صدد است بخشی از درآمدهای یارانه ها را که با انصراف عده ایی تامین می شود، صرف تامین بیشتر سلامت افراد جامعه کرده به طوریکه سهم مردم از بار مالی درمان 10 درصد شده و دولت 90 درصد هزینه های درمان را بپردازد.

وی با تاکید بر این مطلب که همیشه و در تمام امور به خصوص سلامت افراد، پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: با بالا بردن بهداشت عمومی و رعایت آن توسط افراد جامعه از سرایت و ابتلای بسیاری بیماریها می توان جلوگیری کرد و این امر خود موجب ارتقا سلامتی مردم کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات حمایت مالی و حمایتهای مراقبتی و بهداشتی کمیته امداد شهرستان قدس، افزود: خانواده بزرگ کمیته امداد در روزی که به نام «خانواده، خاستگاه خود مراقبتی» نام گرفته با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس، کار بزرگی را در فرهنگ سازی در زمینه شعار امسال یعنی یک عمر سلامت با خود مراقبتی انجام دادند، که قابل تقدیر است.

در این همایش فرماندار قدس و معاون وی، اعضا و رییس شورای اسلامی شهر قدس، رییس شورای شهرستان قدس، رییس اداره آموزش و پرورش، مسوولین شبکه بهداشت، کمیته امداد امام و جمعی از مسوولین شهری حضور داشتند.

تهرام/5570/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا