گوناگون

مراسم روز زمین پاک در استان قزوین برگزار شد

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این مراسم بهترین راه پاک ماندن زمین را فرهنگ سازی و ارایه آموزش های لازم به کودکان در مدارس عنوان کرد.

ˈمسعود حکیمی نیاˈ افزود: به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، نهادهای فرهنگی باید موضوع ارایه آموزشهای لازم به شهروندان به ویژه کودکان را جدی را بگیرند.

وی، محیط زیست را زیربنای سلامت جامعه دانست و شعار امسال روز زمین پاک را ˈاراده ملی در داشتن زمین پاکˈ عنوان کرد و افزود: با فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست، در آینده با مشکلات زیست محیطی کمتری مواجه خواهیم شد.

حکیمی نیا با اشاره به برخی تهدیدات زیست محیطی تصریح کرد: در سال جدید با یکسری اقدامات پیش بینی شده در تلاش هستیم با همکاری رسانه ها و تشکل های غیردولتی برخی تهدیدات زیست محیطی را به حداقل برسانیم.

وی معضلات زیست محیطی را یکی از دغدغه های مسوولان مربوطه دانست و افزود: باید از همین امروز با فرهنگ سازی، مشکلات امروز را رفع و برای اینده سرمایه گذاری کنیم.

حکیمی نیا به راه اندازی مدرسه سبز در این استان اشاره کرد و افزود: مدرسه آینده سازان نوین قزوین در اواخر سال گذشته به عنوان مدرسه سبز در این استان انتخاب شد که 21 نفر از دانش آموزان این مدرسه به عنوان محیط یار هستند که در زمینه حفظ محیط زیست، استفاده بهینه از مصرف انرژی و تفکیک زباله برای دیگر دانش آموزان فرهنگ سازی می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با مجهز کردن دیگر مدارس و انتخاب آنها به عنوان مدرسه سبز، هر روز شاهد کاهش تخلفات و آلودگی های زیست محیطی باشیم .

اجرای مقاله، دعای زمین پاک و اهدای هدیه به 25 نفر از محیط یاران نمونه این مدرسه پایان بخش این مراسم بود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت برگزار می شود.

7390 / 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا