گوناگون

مصوبه های مبارزه با مواد مخدر باید قابلیت اجرایی داشته باشند

81135011 5645380

قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: نگاه جدی به مبارزه با اعتیاد بانوان، آموزش افراد مبتلا به اعتیاد در ابعاد مختلف و برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال از جمله برنامه هایی است که باید مورد توجه اعضای این شورا در استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین موارد در این بخش، توجه به آموزش برای اقشار مختلف در سطح آذربایجان غربی است که در این میان، دانش آموزان و دانشجویان می توانند در صف اول آموزش مضرات اعتیاد و ابعاد مختلف این امر باشند.

وی به امر مهم اعتیاد بانوان در جامعه و پیامدهای ناگوار آن نیز اشاره کرد و ادامه داد: بانوان، ستونهای خانواده ایرانی هستند و باید توجه بسیار زیادی برای بهبود معتادان بانو و پیشگیری از اعتیاد آنان داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای کاربردی و مورد نیاز بازار کار در میان آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه در میان زندانیان و معتادان بهبود یافته، از دیگر موارد مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه مدیران و مسوولان مربوطه قرار گیرد.

سعادت سود روزافزون را مهمترین عوامل فعالیت سوداگران مرگ در این عرصه عنوان کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از فعالیت این افراد، در حال حاضر به امری عادی برای این سودجویان تبدیل شده و نمی توانند اثربخش باشند که باید برای تغییر این رویه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کنترل نامحسوس و کنترل الکترونیکی در مرزها و مبادی رسمی استان از موثرترین شیوه های مقابله با قاچاق است، افزود: باید در بحث مقابله با قاچاق در مبادی رسمی و گمرکات، به سمت و سویی حرکت کنیم که در آن دخالت انسانی کمتر و کنترل سیستمی و نامحسوس افزایش یابد چرا که در این صورت ضمن کاهش خطاهای انسانی، نظارت و کنترل نیز دقیق تر می شود.

جمشید اسعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مهارتی برای بهبود یافتگان از اعتیاد در استان گفت: تاکنون یک هزار و 191 معتاد بهبود یافته در این کلاسها شرکت کرده اند و امسال نیز در نظر داریم این تعداد را افزایش دهیم.

در این جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، عملکرد خود و گزارشهای لازم در این خصوص را ارائه کردند.

آذربایجان غربی به دلیل قرار گرفتن در مرز اروپا، یکی از استانهای در معرض خطر ترانزیت مواد مخدر در کشور است که سالیانه علاوه بر شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی، میلیاردها ریال در راستای مبارزه با مواد مخدر هزینه می کند.

8137/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا