گوناگون

نخستین مرکز طراحی سبک زندگی کشور درشهرکرد راه اندازی شد

81135025 5645400

به گزارش ایرنا، معاون قضایی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری درآیین افتتاح این مرکز گفت: مرکزطراحی سبک زندگی با هدف ارائه آموزش به زوجین درشرف ازدواج، رفع مشکلات زوجین، تقویت پایداری کانون خانواده، آموزش زوجین در آستانه طلاق، جلوگیری از روند افزایشی طلاق و افزایش مهارت های زندگی ایجاد شده است.

ˈعبدالرضا علیمحمدیˈ ادامه داد: ایجاد این مرکز براساس مصوبات شورای پیشگیری از جرائم و آسیب های استان، شورای فرهنگی عمومی و شورای تامین استان از سال 91 در دستور کار مسوولان قرار گرفت و چهارمحال و بختیاری نخستین استان کشور است که این گونه مراکز را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با تصویب ایجاد این مرکز درکارگروه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی و با همکاری اداره کل امور بانوان استانداری، دانشگاه شهرکرد و 10 دستگاه فرهنگی، اجتماعی و اجرایی استان زمینه های لازم برای راه اندازی این مرکز فراهم شد.

علیمحمدی تصریح کرد: این مرکز فعلا به متقاضیان خدمات از شهرستان های شهرکرد، بن، سامان و کیار خدمات ارائه می دهد و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری در دیگر شهرستان های استان نیز زمینه ارائه خدمات فراهم شود.

وی افزود: براساس پیش بینی های انجام شده بالغ 160 نفر در هر ماه آموزش های لازم را در این مرکز فرا می گیرند.

علیمحمدی تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز، آموزش قبل از ازدواج زوجین از دو ساعت به 10 ساعت افزایش یافته و زوجین برای ثبت عقدنامه ملزم به دریافت گواهی آموزشی این مرکز می باشند.

استان چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشور در کمترین میزان ثبت طلاق را داراست.

7362/558/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا